Marketing Festival 2016 – co si zapsat za uši

25. 10. 2016 | Radek Šnajdr

Svátek digitálního marketingu se po roce zase vrátil. Letos však ne do Brna, jak tomu bývávalo, nýbrž o pár kilometrů dál. Skoro až na hranici s Polskem. Do industriálně laděné oblasti Dolních Vítkovic. Neotřelé prostory multifunkční haly Gong, přes dvě desítky spíkrů rozlišných národností a patnáct stovek hladových marketérů sápajících se po každičkém střípku informace. Tak takhle nějak vypadal #mktfest 2016.

A o čem se letos mluvilo?

Pokud jste pisálkem, kreativcem nebo třeba social media mástrem a na fesťák vám nezbyl čas, buďte v klidu. Vůbec nic vám neuniklo. Jen snad to, že content pořád vládne. Jestli si ale libujete v datech, bere vás automatizace a SEO nebo se rádi pitváte v uživatelském prostředí, přišli byste si na ostravském festivalu rozhodně na své. A možná i na mnohem víc.

A co konktrétně zaujalo nás? Mrkněte na naši přehlídku highlitů

Marcus Tober

SEO Has Changed Forever
Why User Signals and Content Relevance Became the Most Important Ranking Factors

Jako první se slova ujal Marcus, který se rozpovídal o tom, jak se vyhledávače učí přemýšlet a namísto prostého doručování výsledků se chystají uspokojovat naše potřeby. Algoritmy se zkrátka mění, vyhledávání už dávno není statické a změnou prošlo i to, jak dnes vyhledávač používáme.

Váš dotaz zní „unboxing“? Google vám naservíruje video. Toužíte po luxusní hodinkách? Na co se brodit textem, přijďte rovnou do eshopu. A jestli hledáte „podobenství o jeskyni“, bude pro vás nejvhodnější stránka na Wikipedii.

Nesnažte se vměstnat klíčové slovo do headlinu za každou cenu. Moderní SEO je o engagementu. Zaujměte jím a to stačí. Také se zaměřte na obsah svého webu, za něj vás totiž vyhledávač ohodnotí.

Zabezpečte si stránku protokolem https! A co že nejste eshop. Uživatelé se na vašich stránkách budou cítit lépe a vyhledávač vás posune blíž ke hvězdám.

Lucie Šperková

Pioneering multi-channel attribution for the lack of comprehensive solutions

Lucie se ve své přednášce věnovala multikanálovým atribučním modelům. To už dávno není téma, o kterém se jen šušká napříč konferencemi, ale účinný nástroj pro dvojnásobné konverze a vyšší účinnost. Na slidech představila celý proces od prvního zobrazení až k poslední konverzi. Mluvila o tom, jak sbírat data a jak je pochopit a vyzdvihla i důležitost vlastní implementace statistických modelů.

Michal Pastier

How I learned about effective marketing from Bugs Bunny, Pixar and a cat from Japan

Jakoukoliv zkušenost hodnotíme na základě nejintenzivnějšího zážitku, Peak, a jejího konce, End. Čím je Peak intenzivnější a End výraznější, tím silněji konkrétní zkušenost prožíváme. Michal je ve své přednášce dokázal spojit dohromady a vysloužil si tím nejhlasitější aplaus prvního festivalového dne.

Takovou zkušeností je třeba zhlédnutí reklamního spotu. A když nám přinese pozitivní prožitek, chceme ho vidět znovu. A ještě jednou. Videu pak v cestě za šířením nestojí vůbec nic. Jako důkaz předložil kreativec ze slovenské Zaraguzy kampaň pro Kofolu, za kterou sklidil pěknou řádku cen.

Andrej Pančík

Scaling e-commerce with marketing automation

V hlavách nám utkvěla i přednáška hvězdy světové start-up scény Andreje Pančíka. Ten se s námi podělil o to, jak a proč využil v rámci svého projektu Represent.com automatickou tvorbu inzerátu skrze Facebook. Na trhu zkrátka nic pořádného nebylo, a proto si to s týmem museli vyvinout sami. Jejich nástroj perfektně zvládá automatickou optimalizaci bidu a dokonce i pokročilé cílení.

Frederick Vallaeys

Will Robots Take Over PPC? What the Future of the Industry Looks Like

Belgičan žijící v křemíkovém údolí zasypal obecenstvo celou sbírkou tipů týkajících se výkonnostních PPC kampaní. Optimalizovat kampaně je vhodné podle počasí, průběhu sportovních utkání nebo třeba podle aktuální situace na burze.

V rámci svého povídání zabrousil Frederick i do blízké budoucnosti, kde se podle všeho stane z mobilního telefonu naprostá zbytečnost. O všechno se totiž postará umělá inteligence. Jednu takovou měl i s sebou na ukázku – Alexu od Amazonu.

Jeho poselství na závěr? Nechme stroje dělat jejich práci a zaměřme se raději na koncepty, testování a marketingové experimenty. A také pišme skvělé texty.

Stephen P. Anderson

Speaking Up for Experiences

Stephen se lehce otřel o počítačové hry a jejich design a rázem se dostal k tomu, jakým způsobem navrhovat weby a produkty tak, aby s nimi zákazníci nemuseli zápasit a odnesli si skutečná zážitek.

Celé to stojí na herním MDA frameworku, v němž máme pod kontrolou první část. Zajímat by nás ale měla hlavně ta poslední.

  • Mechanics - vše co navrhujeme, vyrábíme a prodáváme
  • Dynamics - jak se lidé chovají během nákupu
  • Aesthetitcs - jaký zážitek si odnášejí

UX by zkrátka mělo vyvolávat emoce. Otázkou však není jak vytvořit pozitivní uživatelskou zkušenost, nýbrž jak stvořit prostředí, které přinese výjimečný zážitek.

Michael Lykke Aagaard

You’re Making My Brain Hurt! The Psychology Behind Terrible Conversion Experiences

Zlatý hřeb festivalu si vzal na triko Michael Lykke Aagaard. A zvládl to bravurně. Ve svém čtyřiceti minutovém divadelním představní naplněném humorem až k prasknutí barvitě demonstroval, jak se cítí uživatel brouzdající se po vašem webu.

Všichni v sobě nosíme dva systémy. Tím prvním je analytické myšlení, která je pomalé, logické a podněcuje k vědomému jednání. Naopak druhý systém je čistě intuitivní, rychlý, založený na emocích a bez vědomé reakce na podnět. A přesně to od zákazníka chceme. Ať nepřemýšlí, ať se nemusí rozhodovat, ať projde celým procesem jako nůž máslem a nakoupí.

Už jsme na #mktfest 😄 #marketingfestival #marketingfestival2016

Fotka zveřejněná uživatelem LCG New Media (@lcgnewmedia),