19. 6. 2017 | Tomáš Boleslav
Ten, kdo sleduje novinky z online marketingu již jistě zaznamenal, že Google připravuje oddělený index určený pro mobilní zařízení. Aktuálně Google pracuje pouze s jedním indexem, kde má připravená data pro výsledky vyhledávání. Z nich pak vybírá ta, která uživateli zobrazí podle např. aktuální polohy, osobních preferencí, používaného zařízení apod. Nově si bude ukládat data do 2 oddělených databází.
Hlavním důvodem je stále rostoucí počet vyhledávání na Google prostřednictvím mobilních zařízení. Aktuálně se jedná o 85% všech vyhledávání a tento podíl stále roste.
Přestože tento záměr Googlu přestavil Gary Illyes, analytik webových strendů v Googlu, na digitální konferenci Pubcon již v říjnu minulého roku, Google stále mobilní index testuje a do ostrého provozu ho zatím nenasadil.
Nicméně je dobré se na jeho příchod už nyní připravit.
Mobilní index by měl být častěji aktualizován než index desktopový a bude mít také větší váhu.
Podle dostupných informací by k lepšímu hodnocení webu měly nejvíce pomoci následující faktory:
Vyladění rychlosti načítání mobilní verze bude mít pozitivní vliv na hodnocení vašeho webu.
Pokud jste ještě nepřešli na zabezpečený protokol (HTTPS) je nejvyšší čas ho nasadit. Pohlídáte-li si přesměrování, nasazení správného certifikátu apod., není se čeho obávat.
Správně vyplněná strukturovaná data jak pro desktopovou, tak pro mobilní verzi webu vás ve výsledcích vyhledávání odliší od konkurence.
Od 10.ledna 2017 začal Google sledovat a negativně hodnotit weby, které používají vyskakovací okna v mobilní verzi.
Zavedení mobilního indexu bude mít mnohem větší dopady než Panda nebo Penguin.
Zapracujte na mobilní verzi svého webu včas a získejte tak konkurenční výhodu.