Na co si dát pozor na Instagramu

25. 3. 2018 | Lenka Rejthárková

Nekupujte si fanoušky

Ať už chcete nebo ne, počet followerů je pořád jeden z ukazatelů, na který se každý dívá a vnímá ho jako známku kvality vašeho profilu. S příchodem nových algoritmů šel ale organický dosah instagramových příspěvků směrem dolů. Možná jste zaznamenali, že váš profil stojí na místě. V žádném případě si ale nenakupujte fanoušky. Ti vám sice zvýší číslo sledujících, ale díky jejich nulové aktivitě vám nic pozitivního nepřinesou. Instagram totiž zvýhodňuje profily, kde se to hemží interakcemi.

Jak naopak docílit navýšení počtu fans? Zkuste vyhlásit soutěž! Hlavním tahákem by měla být výhra, v Čechách ale pořád platí – „Co je zadarmo, to musím mít“, takže se mnohdy strhne lavina soutěžcích i o obyčejného plyšáka. Propagace a správné zacílení udělá své. Nebo nasaďte do hlavní role influencera. Ten vás se svým velkým počtem sledovatelů dokáže dostat do povědomí a vám se fanoušci jen pohrnou.

POZOR: U soutěží nedávejte podmínku, aby sledovali váš nebo jiný instagramový profil.
Propagace se vám nespustí a to by byla velká škoda.

Opatrně se sledováním

Jestli denně pořádáte hon na modrý button „Sledovat“ – přestaňte. Ve chvíli, kdy jste v této činnosti moc aktivní, vám může Instagram bloknout profil až na 48 hodin. Lepší tedy je sledovat fanoušky průběžně v celém týdnu a dávat si pozor na otlačený palec. Co byste pak dělali takovou dobu bez Instagramu? 😄

Grafika

Obsah na Instagramu je hlavně o vizuálnu, to všichni víme. V dnešní době je ale ještě možné vidět na některých profilech pěknou divočinu. Někteří stále nepochopili, že letáky a grafika s co největším textem na Instagram prostě nepatří. Lidé se chtějí dívat hlavně na obrázky, které v nich vyvolají nějakou emoci a potěší oko. K tomu vám dopomůže i široká škála filtrů a možností úprav, které vaši fotku dovedou k dokonalosti. Nebo patříte mezi ty, kteří si fotky upravují pomocí grafického programu na počítači?

Text

Dávejte vše důležité hned na začátek a hlavně stručně. Instagram totiž ukazuje první tři řádky textu. Další text si musíte rozkliknout, a to většinu lidí otravuje. Běžný uživatel sociálních sítí scrolluje po feedu celkem rychle, takže je důležité zachytit jeho pozornost ihned! Nepodceňujte „call to action“. Neptejte se, jestli se někomu líbí zrovna tenhle skateboard nebo tyhle šaty. Od toho slouží ❤, ale ptejte se přímo na názor!

Zaznamenali jste na svém profilu stagnaci a všimli jste si, že dosahy už nejsou, co bývaly? A daří se vám s tím bojovat? Podělte se s námi o vaši zkušenost na Facebooku. Těšíme se na vaše komentáře!