11. 9. 2020 | Tereza Brůžková
Vylepšete své prodejní texty pomocí silných slov a objevte to správné koření pro úspěšný copywriting.
Stejně jako v případě koření se silnými slovy nakládejte opatrně. Používejte je vždy v kontextu tak, abyste to s nimi nepřepískli, a aby přitom nezůstala bez povšimnutí. Pokud nechcete znít moc nuceně, vyberte si vždy jen pár vyvolených slov a ta do textu zahrňte. Přehršel silných slov by mohl mít opačný účinek.
Vhodně zvolené slovo dokáže v lidech vyvolat emoci, což je přesně to, o co se vy a vámi nabízený produkt snažíte. Můžete tak čtenáře šokovat, chytit za srdce nebo rozveselit. Emoce vzbudíte poměrně snadno i slovy, která představují negativní emoce. Opět ale platí, že méně je více.
Taky si říkáte, proč na nás mají některá slova větší účinek než ostatní? Odpověď je celkem snadná. Na náš mozek se dennodenně valí obrovské množství podnětů, které nestíháme vyhodnocovat. Začali jsme se proto spoléhat na zkratky, tedy podmíněné reflexy. Například při slově sleva si hned řekneme, že by se nám nějaká ta sleva hodila.
Seznamů se silnými slovy najdete na internetu víc než dost. Podívejte se na výběr několika z nich. Nezapomeňte rozlišovat podle toho, co se zrovna snažíte čtenářům nabídnout:
Ideální pro ty, kteří se snaží prodat zážitkový pobyt nebo zákazníky motivovat k práci na sobě:
Představte nový produkt nebo nabídněte novou službu pomocí správně použitých slov:
Vyvolejte ve čtenářích touhu s těmito emocionálními výrazy:
Není nad to, když váš text někomu zvedne náladu. Tahle slova vám k tomu pomůžou: