Nové „jednoduché“ kampaně na Seznamu

19. 3. 2022 | Tereza Pachl

Seznam.cz na začátku roku představil nový formát kampaní v obsahové části, které označil jako „jednoduché“. Jednoduché skutečně jsou, kampaň nastavíte během pár kliknutí. Ale to kouzlo skryté pod pokličkou programátorů ze Seznamu už bychom nenazývali jednoduchým. Připomíná to chytré kampaně v obsahové části v Google Ads, a proto v našem označení tuto kampaň naleznete jako „smart“.

Chytré kampaně nebo odpad?

Jednoduchý formát kampaní přišel v souvislosti s novou cookies lištou, jako reakce na to, že dokáže oslovit publikum, které novou cookies lištu nepotvrdilo, a tudíž o něm nejsou sbírány informace potřebné pro cílení v zájmech, v zájmech o koupi, věku, pohlaví a pro remarketing. V novém formátu nelze přednastavit umístění ani se podívat, kde kampaň byla zobrazena. V Google Ads nás to nenapadne řešit, protože důvěřujeme algoritmu, že doručí kampaň na správná místa. U Seznamu? Byl z toho lehce cítit strach, že nová cookies lišta ohrozí kampaně ve výkonu a narychlo s tím něco musí udělat. Trochu jsme se obávali, jestli se kredity neutratí neznámo kde a neznámo u koho.

Výsledky hovoří o chytré kampani

Kampaně jsme odzkoušeli na našich významných klientech z finanční sféry. V obou případech vidíme obrovský nárůst v zobrazení a nižším CPC. Další hodnoty se liší.

Test č. 1

Výkon původních kampaní

Výkon nových jednoduchých kampaní

V tomto testování nás potěšil pád CPC, se kterým jsme se dostali pod výsledek v Google Ads, kde se cena za proklik držela dlouhodobě nejlaciněji. Bounce rate i průměrná doba trvání si svá čísla udržela. Konverze vzrostly dle GA o 400 %. Testovaná kampaň zde skrývá statické bannery v oblíbených pěti formátech.

Test č. 2

Výkon původní kampaně

Výkon nové jednoduché kampaně

Ve druhém testování zaujme na první pohled extrémní nárůst zobrazení za přibližně poloviční cenu. Prokliky výrazně spadly, ale dle Google Analytics máme o 3 vteřinky vyšší průměrnou dobu strávenou na webu s bounce rate 67,59 %. Počet konverzí zůstal zachován, ovšem za tu poloviční útratu, což znamená za poloviční CPA. U tohoto klienta jsme testovali responzivní kampaň.

U kampaní nám svítí upozornění na nízký rozpočet a my jdeme dál testovat, kam až výsledky mohou zajít při navýšení rozpočtu o 8-10 tisíc za měsíc. :-)