Novinky z online marketingu

26. 7. 2021 | Pavlína Pospíšilová

Opět vám z LCG přinášíme porci novinek z online marketingu. Dozvíte se, co se připravuje a co vám možná uteklo a nemělo!

Odkazy do stories bude moci přidávat i běžný smrtelník

Dlouho vymodlená funkce je na dosah ruky, odkazy do Stories brzy budou moci přidávat i uživatelé Instagramu s méně než 10 000 sledujícími. Nebude se jednat o klasický swipe-up, na který jsme zvyklí, odkazy bude možné přidávat pomocí speciální samolepky. Výhodou oproti klasickým linkům ve swipe-upu bude možnost na tyto Stories odpovídat. Instagram tuto samolepku momentálně testuje.

Instagram umožňuje vytvořit reklamy i na Reels videa

Dlouho očekávaný update je na světě a konečně je možné nastavovat placené kampaně i na reels videa a navýšit tak jejich dosah, který je v rámci organiky velice zajímavý. Reels reklamy budou hodně podobné reklamám ve stories a budou se zobrazovat mezi jednotlivými Reels.

Instagram se pomalu ale jistě stává video platformou

Instagram útočí na TikTok a bude klást větší důraz na videa, která plánuje více zobrazovat v rámci doporučeného obsahu. Tlačit bude především na videa vytvořená účty, které nesledujete. Kromě preference video obsahu se bude i dále zaměřovat na rozvoj možných video formátů – pracovat bude nadále na IGTV a Reels, zároveň bude experimentovat s novou podobou videí.

Instagram vám pomůže najít ten správný produkt

E-shopy zbystřete! Nově Instagram pracuje na vizuálním vyhledávání produktů. Zatím jsou známé 2 možnosti, jak by tato technologie mohla fungovat a pomáhat obchodníkům přivést nové klienty:

  1. Po kliknutí na produkt vám Instagram pomůže najít podobné zboží, které je dostupné v dalších obchodech na Instagramu.
  2. Pouze z nahrané fotografie nebo pomocí fotoaparátu vám pomůže najít produkty ze záběru.

Zatím není jasné, kdy by tato novinka mohla být dostupná, ale je jasné, že se máme na co těšit.

Zdroj: Instagram

Data z Instagramu už i za posledních 60 dnů

Skvělou informací pro marketéry a tvůrce, kterým čísla nejsou cizí, je tato novinka: možnost sledovat v analytických přehledech data za posledních 60 dnů (doposud bylo možné získat data pouze za posledních 30 dnů). Instagram navíc slibuje, že na konci léta bychom se mohli podívat i do posledních 90 dnů! Tím pádem budeme všechno naše snažení na sociálních sítích schopni lépe vyhodnotit i v rámci dlouhodobého horizontu.

Nově můžete publikovat příspěvky do feedu na Instagramu i z počítače

Prozatím lze vypublikovat pouze příspěvky na zeď, ani Stories, ani Reels a IGTV není zatím možné takto vypublikovat. Aktuálně tuto funkci testuje jen vybraný vzorek uživatelů, pokud jste mezi těmito šťastlivci, posty můžete publikovat přes ikonku „+“ v pravém horním rohu ve vaší desktopové verzi Instagramu. Nadále se připravuje možnost publikace IGTV přes desktopovou verzi Instagramu.

Facebook pracuje na zvyšování engagementu a budování komunit skrze nové funkce!

Facebook testuje nové funkce ve Stories, kterými chce pomoci firmám a tvůrcům zvyšovat zapojení sledujících, budovat lepší komunitu a generovat nové obchodní příležitosti. V testování jsou funkce jako komentování Stories, kdy komentáře budou v rámci Stories viditelné. Bude také možné vytvářet Stories pouze pro členy klubu nebo schválené skupiny, které mají podpořit exkluzivitu brandu.

Zdroj: Matt Navarra