9. 8. 2021 | Markéta Lasotová
Bez videoobsahu se v dnešní době na sociálních sítích neobejdete. Jaký typ videa ale zvolit, když nedisponujete vlastním filmovým štábem? Vsaďte na motion grafiku. Máme pro vás hned 5 důvodů, proč byste jí měli dát šanci.
Než se pustíme do výhod, které vám může motion grafika přinést, ujasníme si trochu pojmy.
Motion grafika je v podstatě rozpohybovaný grafický design. Takže využívá obrázky, abstraktní grafické prvky, text i fotky. Primárně je zaměřená na jednoduché předání informací zajímavější formou. Animace se oproti tomu víc soustředí na příběh, postavy a prostředí. Většina animovaných videí je tak delších s komplexnějším poselstvím. Motion grafiky jsou naopak rychlé a stručné.
Motion grafika dokáže kromě zaujetí naší pozornosti postihnout i naše emoce. Díky ní totiž dokážeme jednodušeji komunikovat náladu a atmosféru ve vizuálu. Zvlášť v kombinaci s vhodnou zvukovou stopou. To, jaké použijeme v motion grafice barvy, jak pomalé nebo rychlé je tempo a změny mezi jednotlivými snímky určuje, jestli vyvoláme u sledujících spíš pozitivní nebo negativní emoce.
Komunikace na vizuální bázi je pro lidi z hlediska zpracování informací mnohem jednodušší a efektivnější. Podle studií dokáže lidský mozek zpracovat vizuální informaci už za míň než 13 milisekund. Proto se motion grafiky skvěle hodí pro vysvětlování konceptů, procesů výroby a fungování, vizualizaci dat nebo krátké tutoriály.
Z různých průzkumů v posledních letech vyplývá, že lidé mnohem raději něco sledují, než čtou. Zvlášť při konzumaci obsahu na sociálních médiích většina lidí ráda „vypne hlavu“ a jen tak brouzdá a jede na autopilota. Proto když potřebujete divákovi předat obsáhlejší informaci, je nejlepší udělat to prostřednictvím motion grafiky, která tak pro něj bude snadněji zpracovatelná.
Díky tomu, že většina sociálních sítí už dneska podporuje videa ve velkém, můžete jednu motion grafiku pohodlně použít napříč různými sítěmi. Většinou stačí upravit délku a rozměr a máte vystaráno. Hotovou motion grafiku můžete využít i do prezentací, e-booků nebo z ní vyrobit infografiku a použít ji i mimo online svět. Navíc pokud jde o explainer video nebo tutoriál, pak je možné takovou motion grafiku používat i delší dobu a vracet se k ní.
V neposlední řadě jsou motion grafiky skvělý způsob, jak podpořit povědomí o vaší značce. Narozdíl od hraného videa totiž do motion grafiky snáz vtisknete rukopis vaší firmy. Ať už pomocí barev, stylu grafiky, fontu nebo hudby. Zkrátka je vhodné být i při vytváření motion grafik konzistentní a držet se jednotného stylu v souladu s vaší brand identitou.
Motion grafiky jsou tedy skvělý nástroj, jak podpořit vaše působení na sociálních sítích. Jsou poměrně snadné na výrobu a můžou vám přinést skvělé výsledky. Už jste je někdy použili? Jakých jste dosáhli výsledků? A pokud jste je ještě nezařadili do svojí marketingové strategie, tak proč? Napište nám o svých zkušenostech s motion grafikou na náš Facebook.