5 tipů, jak napsat chytlavý popisek na Instagram

17. 2. 2021 | Tereza Brůžková

Sdílet dobrou fotku na Instagramu je jen polovina práce. Pomocí popisku lidi vyzvete k akci, zaujmete je a zvýšíte engagement příspěvku. Podívejte se na našich pět tipů, které povýší vaši #instagame na vyšší level.

Napište si několik verzí

S psaním popisků nespěchejte. Začněte tím, že své nápady hodíte na papír a zamyslíte se, který z nich se vám zdá nejlepší. Pokud se nemůžete hned rozhodnout, zeptejte se na názor třeba kolegy nebo se k textu vraťte později. Možná vás mezitím napadne ještě něco lepšího.

To důležité dejte na začátek

Řekněte hlavní sdělení hned v první větě. S každou další větou se totiž snižuje pravděpodobnost, že si ji čtenář přečte. Zapomeňte na dlouhé slohy plné zbytečných frází a buďte struční. Vždy počítejte s tím, že čtenář váš příspěvek dost možná až do konce nedočte, a řiďte se tím.

Vyzvěte lidi k akci

Call to action, to je oč tu běží. Z vašeho postu musí být sledujícím jasné, co po nich chcete. Zeptejte se je na otázku spojenou s vaším příspěvkem nebo produktem, odkažte je na link na vašem profilu nebo je vyzvěte k zapojení do soutěže.

Nepřehánějte to s hashtagy

Dlouhý seznam s hashtagy vám k novým sledujícím nepomůže. Spíše odradí followery stávající, protože si #nekonecne#mnozstvi#hashtagu spojí se spamem. Nezatracujte je ale úplně. Vybírejte jen ty opravdu relevantní a u každého příspěvku použijte maximálně čtyři.

Použijte odlehčený tón

Na každou sociální síť se hodí jiný typ příspěvků. To, co funguje dobře na LinkedInu, se na Instagramu pravděpodobně s příliš velkým úspěchem nesetká. Na Instagram se uživatelé chodí hlavně bavit a odreagovat se, volte proto lehčí a osobnější tón.