5 věcí, kterými si kazíte texty a myslíte si opak

25. 11. 2019 | Petr Koubek

  1. Říkáte víc věcí najednou

    Informacemi rozhodně nešetřete. Každé slovo, každá věta musí nést význam. Jinak do vašeho textu nepatří. Všeho moc ale škodí. Vyberte si, co chcete říct a o tom mluvte. Víc věcí najednou čtenáře jenom zmate a neodnese si z vašeho textu nic.

  2. Šperkujete texty

    Odborné a „hoch“ výrazy do textu nepatří. Je sice hezké, že tomu opravdu rozumíte, nebo že umíte nazpaměť slovník synonym, ale váš čtenář musí na první pohled pochopit o čem mluvíte a co po něm chcete. Stejně tak nechcete odvádět pozornost od sdělení básnickými obraty. Píšete reklamu, vaše cílová skupina si jí většinou nechce přečíst, musíte jim to tak co nejvíc ulehčit.

  3. Hrajete si na spisovatele

    Ze slohovek jste možná měli jedničky, ale tady se nesnažíte okouzlit paní učitelku. Tady potřebujete předat informaci. Košatá souvětí, dlouhatánské úvody a slovní kudrlinky jsou přesně ty důvodu, proč váš text nikdo nedočte.

  4. Delší je lepší

    Nejste placení od slova (nebo byste aspoň neměli být). Do textu patří jenom to, co je bezpodmínečně nutné. Všechno ostatní jenom zdržuje a odvádí pozornost od toho, co chcete říct.

  5. Jste zdvořilí

    Je sice hezké, že se držíte Gutha-Jarkovského, ale čtenář se prostě nezvládne prokousat zdvořilostmi a půjde číst něco jiného. Nemusí se z vás stát hrubián, ale věřte, že čtenář nejvíc ocení, když mu řeknete rovnou to potřebné a ušetříte mu čas.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

Zavřít

Zaregistrujte se a sledujte novinky a tipy ze světa online marketingu. Dostanete jako první vědět hned jak vydáme nový Ebook nebo publikujeme nový článek na blogu.


Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů
dle zákona 101/2000 sb.