Pište texty pro zákazníka, ne pro sebe

1. 7. 2021 | Veronika Pacasová

Asi si říkáte, že to je přece samozřejmé a děláte to. Máte vymazlený produkt nebo službu a zákazníkům představujete vlastnosti, které na něm oceňujete. A když se líbí vám, musí se přece líbit i vašim zákazníkům. Jenže to je chyba. Vy svůj produkt znáte nejlépe a ve všech souvislostech, ale zákazníci ne. Těm musíte lépe vysvětlit, proč by si měli váš produkt nebo vaši službu koupit.

Zákazníka nezajímá, co mu chcete říct

To je krutá pravda. Zákazníka zajímá především to, co pro něj může udělat produkt a k čemu mu bude. Nezajímá ho jenom pro to, že vy si myslíte, že je skvělý – na to teprve musí přijít díky vám.

Napište konkrétní výhody produktu

Vy jste znalci v oboru a víte, proč je váš produkt skvělý. Zákazníkovi ale zdaleka nestačí zboží jen ukázat a říct: „Tohle je to nejlepší, co si můžete pořídit.“ Vysvětlete výhody produktu co nejkonkrétněji. Jde to udělat několika způsoby, například:

  • Řekněte, jak váš produkt vyřeší zákazníkův problém.
  • Vysvětlete, čím produkt zákazníkovi zjednoduší život.
  • Pokud je to vhodné, popište produkt v situaci, se kterou se zákazník dokáže ztotožnit a lépe si využití produktu představí.

Prodejní text by měl být odpovědí na zákazníkovy otázky

Uvědomte si, že zákazníci většinou váš produkt porovnávají s konkurencí nebo uvažují, zda ho opravdu potřebují. Svými prodejními texty jim už dopředu můžete odpovědět na všechny otázky a pochyby, které by je mohly od koupě odradit.

Ať jsou texty krátké a výstižné

I když naprosto přesně a konkrétně vysvětlíte zákazníkovi, jak mu produkt zjednoduší život, text znehodnotíte, pokud bude zdlouhavý a podstatné informace se utopí v nekonkrétním balastu.

Zákazník je jiný než vy

Vždycky je dobré od svých zákazníků zjistit, co na produktu oceňují. Možná objevíte, že prodejní argument, skrz který jste produkt propagovali, většinu lidí nezajímá. Zákazníky mohou zajímat jiné benefity a vlastnosti, než které oceňujete vy.