PPC Novinky z konference Sklik Expert, které byste neměli přehlédnout

23. 9. 2019 | Ondřej Ptáček

Od konference Sklik Expert jsem nečekal, kdo ví, jaký výkon, ale byl jsem příjemně překvapen. Pojďme mrknout na to nejzajímavější!

Na Seznamu denně vyhledává 1,8 milionů uživatelů a měsíčně až 4,5 milionů jedinečných uživatelů, což je docela slušné číslo. Právě proto bychom neměli Sklik vynechat z žádného marketingového plánu. Zejména pokud vezmeme v potaz, že drtivá většina uživatelů Seznamu se pohybuje věkově 40+ let a tvoří tak významnou cílovou skupinu pro řadu produktů a služeb.

Z hlediska přístupového zařízení Seznam aktuálně zaznamenává 30 % vyhledávání z mobilu a 70 % z desktopu.

Na co se můžeme těšit jsou nové výsledky ve vyhledávání pro produktové inzeráty, které by měly vyskakovat na prvním místě nad organickým vyhledáváním, a ne po pravé straně, jak tomu bylo doposud.

Nové cílení v obsahové síti bude i na B2B segment, který bude kopírovat kategorie z firem.cz. Pro zájmy jsou v nabídce nově i brandlovers, kde jsou známé značky (momentálně 30) a na základě měsíčních hledaností budou přibývat další.

Další novinka, která tedy pro PPCčkaře není příliš zajímavá, je Seznam rádio, které by mělo zanedlouho odstartovat vysílání. Prostor pro nákup audio reklamy bohužel nečekejme.

U nativních reklam nově přestává platit doporučení k cílení pouze na HP Seznamu, ale rozprostřít ho na více ploch. Protože na HP Seznamu cílí většina, je daleko dražší než ostatní umístění, je těžší se tam dostat a má nižší CTR.

Na co se můžeme těšit v brzké době:

  • HTML5 Bannery,
  • nový importér, který by měl být kompatibilní pro dosud nepodporované reklamy v Google Ads,
  • nové metriky – win-rate nebo report zásahu reklamy.

Na co se můžeme těšit snad do příštího roku:

  • Filtrování grafu,
  • meziroční porovnání,
  • smartbidding (doufáme že ano).

Na co se můžeme těšit, ale jen tak to nebude:

  • DSA kampaně,
  • přepínání atribučního modelu,
  • cílení dle věku (jde jen u RTB).