Připravte se na zlaté období v PPC, aneb jak na reklamu mezi svátky

11. 12. 2020 | Jiří Ďoubek

Také jste vrhli veškeré síly v marketingu, obchodu, distribuci a péči o zákazníky do podzimních týdnů? Těšíte se, až přijde Štědrý den a vy si od veškerého shonu odpočinete a hodíte obchodní starosti na 10 dní za hlavu?

Byla by ale velká škoda nepřipravit se i na období mezi svátky. Pro PPC kampaně je totiž naprosto specifické. Při správně nastavené komunikaci z něj můžete vytěžit o desítky procent nižší CPC či CPM, než jste zvyklí.

Jak na to?

Důležité je:

  1. připravit se dopředu
  2. a uvědomit si, že období na konci roku není homogenní. Každý den je svým způsobem jedinečný. A tomu by měla také odpovídat komunikace ve vašich kampaních.

24. 12. (čtvrtek) – Konkurence v kampaních je na Štědrý den nízká. Úzké je ale i cílové publikum. Neinzerujte proto prodejní věci. Spíš popřejte klidné svátky. Klišé přání bude plný celý internet, buďte proto originální, pobavte nebo nabídněte na poslední chvíli svým zákazníkům i drobný dárek.

25. 12. (pátek) – Velký den pro návrat konverzních kampaní. Mějte je připravené a nastavené na míru svátečnímu období. Konkurence po Štědrém dnu často spí, potenciální zákazníci se ale vracejí ke svým mobilům. A právě tady vzniká zlaté období PPC, protože ceny klesají k nejnižším hodnotám z celého roku.

26. 12.–27. 12. (sobota – neděle) Víkendové dny, během kterých máte stále příležitost zaujmout prvními výprodeji a být před konkurenty, kteří začnou pracovat naplno až po víkendu.

28. 12.–30. 12. (pondělí – středa) První pracovní dny, během kterých se otevírají kamenné obchody a aktivnější je i konkurence. Zákazníci zároveň očekávají povánoční slevy. Ceny v aukcích jsou stále nízko. Přizpůsobte tomu své rozpočty.

31. 12. (čtvrtek) Dalším specifickým dnem je Silvestr. Nezapomeňte na potenciální zákazníky, kteří neprožívají velkou silvestrovskou party a zkrátka čekají na půlnoc a během prodlouženého večera hledají zábavu a inspiraci i na svých mobilech.

1. 1.–3. 1. (pátek – neděle) První lednové ráno velký zájem o reklamy očekávat nelze. Onlinu oproti kamenným obchodům však letos nahrává to, že na Nový rok navazují hned dva víkendové dny. Ty nabízejí příležitost v podobě novoročních předsevzetí. Pomozte je svým zákazníkům hned na začátku roku naplňovat.

Konec roku je ideální pro online reklamy díky levným aukcím v PPC systémech. Připravte se proto včas a nastavte právě teď své možná nejlevnější kampaně roku 2020.