Reklama na LinkedIn: 5 tipů, na co si dát pozor

27. 10. 2021 | Jiří Ďoubek

Proč mi to nefunguje? Krátká otázka, která mě ale Campaign Managerem LinkedIn provázela nespočet hodin.

A tohle je přitom jen pár bolestí, se kterými jsem se při svých začátcích inzerce na LinkedIn potýkal:

  • Zamítnuté reklamy. Bez zjevného důvodu…
  • Nečerpající se rozpočty kampaní…
  • Krátkodobou propagaci s nízkým rozpočtem LinkedIn ne a ne pustit k publikaci…
  • Opakovaně vyskakující chybové hlášky – zdánlivě nelogické červené errory, které jsem naivně považoval za krátkodobé bugy…

Se všemi painy jsem se postupně vypořádával a s LinkedInem se naučil fungovat. Ale těch pocuchaných nervů…

Nikomu bych je znovu nepřál. A tak jsem sepsal alespoň základní body, které by mi tehdy ušetřily nejednu hodinu marných dotazů v nápovědách:

  1. Pokud Vám LinkedIn zamítne propagaci postu, nebojte se reklamu zduplikovat a spustit znovu. Klidně i 4×. Pokud jste přesvědčeni, že jste pravidla neporušili, je to nejjednodušší a nejrychlejší cesta, jak dosáhnout schválení reklamy.

  2. Počítejte s tím, že cílovka na LinkedInu může být velmi omezená. LinkedIn je unikátní svými možnostmi cílení, které Vám jiná sociální síť nenabídne. Pokud však zacílíte extrémně úzce, možná nevyužijete potenciál celého rozpočtu, se kterým jste pro kampaň počítali.

  3. V minulosti běžící kampaň do dnešní půlnoci už neprodloužíte. Pokud některá z vašich kampaní skončila a vy se ji rozhodnete prodloužit ještě na dnešní den, tak neuspějete. Je potřeba ji buď prodloužit do zítra (a po půlnoci ji ručně vypnout), nebo vytvořit kampaň úplně novou. Například 20. den v měsíci tak prodloužení do dvacátého už nevyberete:

  4. Při jakékoliv změně rozpočtu nebo při prodlužování kampaně vám musí zbývat alespoň 100 € z dlouhodobého rozpočtu Skupiny kampaní. Nejednou jsem si ověřil, že je užitečné na to myslet. Někdy je totiž LinkedIn sdílný:

    jindy se ale omezí na křížek a tři strohá červená slova:

    … a vy můžete jen pátrat, jestli se chyba vyskytla na straně LinkedInu, nebo (a to pravděpodobněji) mezi židlí a klávesnicí.

  5. Při plánování budgetu nezapomínejte, že minimální rozpočet na kampaň a den je 10 €. Pokud tedy chystáte celoměsíční kampaň, počítejte v závislosti na konkrétním měsíci s minimálním rozpočtem 280–310 €.

Pokud i přesto tolik peněz na LinkedInu investovat nechcete, a i tak byste ho rádi ve svém marketingovém mixu využili, můžete vyzkoušet třeba:

  • definovat natolik úzkou cílovou skupinu, na kterou se jednoduše LinkedIn 10 € za den nevyužije,
  • nebo si nastavit úmyslně nízký maximální bid, pomocí kterého dosáhnete jen na “levnější” část vámi definované cílovky.

Jako u všech PPC platforem, cesta k cíli se většinou najde :-)

Chcete, abychom ji pro vás na LinkedInu našli my? Nebo máte zájem o propagaci na dalších sociálních sítích jako Facebook, Instagram, Twitter, TikTok či Snapchat?

Kontaktujte nás. Stačí říct, co potřebujete, a my vymyslíme, jak se tam dostat.