Remarketing vs. Retargeting. V čem je rozdíl?

15. 10. 2022 | Jiří Ďoubek

Českého marketéra možná napadne, že “REMARKETING je přece v Google Ads a RETARGETING na Skliku”. Ale jinak jde o to samé: Zasáhnout reklamou lidi, kteří už nás znají a kterým se chceme znovu připomenout.

Většinou se je snažíme přivést zpátky na náš web. Když se nám navíc podaří dovést je i ke konverzi, jedná se o ideální stav.

Když jsem pátral po článcích na českém internetu, našel jsem podobné interpretace, tedy, že “remarketing je na Googlu a s retargetingem přišel Seznam”. Zahraniční zdroje jsou už ale sdílnější…

Remarketing a retargeting mají podobné strategie i cíle. Technicky ale jedno a to samé nejsou.

Strategií RETARGETINGU je zacílit reklamu na lidi, kteří už s obsahem inzerenta interagovali, ale ještě se nestali zákazníky. Cílem pak to, aby se návštěvník webu stal i zákazníkem.

Strategií REMARKETINGU je zobrazovat sdělení lidem, kteří už našimi zákazníky jsou. Tím se jim dál připomínat, informovat je o dění ve firmě nebo nabídkách. Cílem jsou pak zpravidla další nákupy stávajících zákazníků.

Historicky byla doménou retargetingu především PPC reklama (i přesto, že Google Ads nazývá svůj retargeting remarketingem – pak se v tom vyznejme :-) ). A doménou remarketingu newslettery.

Možná i proto některé zdroje zjednodušují rozdělení na stručné:
RETARGETING = Znovuoslovení pomocí PPC reklamy
REMARKETING = Znovuoslovení pomocí newsletterů

Dnes už situace tak jednoznačná není. Například i proto, že pomocí PPC reklamy umíme oslovit i lidi z nahrané databáze e-mailů. Nabízí nám to jak Google, Facebook, tak třeba i Seznam.

Hranice mezi retargetingem a remarketingem je tak často velmi tenká.

Ale stručně řečeno:

  • Retargetujeme lidi, kteří ještě nejsou našimi zákazníky, ale víme o nich, že byli na našem webu nebo alespoň interagovali s naším obsahem na sociálních sítích. A využíváme k tomu buď měřicí kódy nasazené na našich webových stránkách nebo na ně cílíme pomocí charakteristik typu:
    • sleduje naši stránku na Facebooku,
    • viděl naše video na YouTube,
    • interagoval v posledních 10 dnech s reklamou nebo příspěvkem na našem Instagramu,
    • a podobně.
  • Naopak REMARKETUJEME lidi díky tomu, že nám poskytli svoji e-mailovou adresu a zaškrtli potřebné GDPR souhlasy. Jako marketingový nástroj zpravidla využíváme newslettery, případně reklamní PPC systémy, které si e-mailové adresy umí spárovat se svými přihlášenými uživateli.