Responzivní bannery – rychlé, snadné, účinné

8. 12. 2017 | František Lorenc

Vytvořit správnou grafiku někdy zabere notnou dávku času, kreativity a zručnosti. Responzivní reklamu vytvoříte v AdWords poměrně rychle, není to náročné a s výsledky budete jistě spokojeni. Připravili jsme několik tipů a triků, jak si s reklamou poradit.

Co je responzivní reklama a jak funguje

Responizivní bannery fungují v AdWords už nějakou dobu. Ve zkratce se jedná o dvě velikosti obrázků, logo a texty, které nahrajete do AdWords. Samozřejmě vše v potřebné velikosti a podle pravidel AdWords. Systém díky těmto prvkům vytvoří banner, který se pak následně dá použít do obsahové sítě. Zde si můžete přečíst nápovědu od Google AdWords, která se týká přímo této reklamy.

Kde a jak často se banner zobrazuje

Reklama, kterou takto vytvoříte slouží jako klasický banner. Můžete ji tedy použít v obsahové síti Google. Zde je nutné dodat to, že responzivní bannery vždy svou funkčností předčí bannery klasické, statické. Důvod je jednoduchý. AdWords si s responzivními bannery může nakládat podle svého uvážení. Rozumějte tomu tak, že může různě přizpůsobit velikost obrázků. Může vynechat část textu. Může například použít text z prvního nadpisu jen s popisem. Banner je tedy velice flexibilní, a než aby AdWords používal bannery, které mají striktně jednu danou velikost, vezme si banner, který může takto upravit, a umísťuje ho častěji.

Výhody a nevýhody

Začněme výhodami. Určitě největší výhodou je funkčnost. Tím, že je reklama přizpůsobivá, má velké množství zobrazení, a pokud je dobře vytvořená, tak také interakcí. Další výhodou je určitě snadné vytvoření reklamy. Pokud nebudeme počítat přípravu grafiky a textů, je samotné vytvoření v rozhranní AdWords otázkou pár minut.

Co má své výhody, oplývá také nevýhodami. Největším rizikem je právě sama flexibilita. Důležité je myslet na to, že banner si AdWords může poměrně hodně upravit. Přikládáme proto vysvětlení, jak se texty v bannerech vypisují.

Krátký nadpis: může být zobrazen sám nebo s popisem
Dlouhý nadpis: zobrazí se sám, případně opět s popisem
Popis: zobrazí se pouze s krátkým nebo dlouhým nadpisem
Myslete tedy na to, aby text reklamy korespondoval s možnostmi zobrazení banneru.

Na závěr pár postřehů

  1. Buďte kreativní. Využijte toho, že máte možnost banner vytvořit sami přímo klientovi na míru.
  2. Zkontrolujte si funkčnost cílové URL bannerů. Zbytečné zamítnutí bannerů je další práce navíc. A pokud už se objeví 404, co ji zkusit udělat nějak vtipně?
  3. Při vytváření platí jednotlivá pravidla tak jako u psaní klasických textů, takže v nadpisech zapomeňte na vykřičníky a otazníky.

Možností vytvářet responzivní reklamu otevřel Google dveře kreativitě a jednoduchosti.

Za nás je tento druh reklamy skvělým nástrojem. Používáte ho také? Dejte nám vědět do komentářů a podělte se s námi o tipy a triky, které fungují ve vašich účtech.