20. 6. 2019 | Ondřej Ptáček
Jestli řešíte, jak vytvořit účinnou GDN pro Sklik a Google Ads, tak už nemusíte. Odpověď je celkem lehká, a to vytvořit si separátně 2 seznamy umístění jak pro Google tak i pro Seznam.
Jaké jsou výhody? Nemusíte hledat témata nebo zájmy, které by se pro daného klienta hodily a následně vylučovat mobilní aplikace a weby, které nejsou relevantní pro daný web nebo e-shop. Protože když vezmeme v úvahu, že v Googlu se přidávají nové stránky pro obsah každých 30 minut, tak můžeme vylučovat weby donekonečna.
Ideální stav je, vytvořit si seznam umístění podle kategorií (stránky o autech, půjčkách, počasí, bazarech atd…). Vytvořte si co nejvíce kategorií, které nejlépe odpovídají pro Váš daný projekt. Poté už jen kopírujte umístění přímo do účtu a nemusí vás trápit, kde se reklamy zobrazily a jestli jsou relevantní, nebo jen jde o click fraudy.
Sklik vydal i TOP 500 umístění podle návštěvnosti, které se hodí pro dělení jednotlivých kategorií. Pro Google Ads žádný seznam umístění webu není. V návrzích od Googlu, kde zadáte klíčová slova nebo URL webu, moc zajímavých cílových webů nenajdete a navíc se zobrazují i zahraniční portály, které kolikrát nejsou vhodné a že jich tam je opravdu hodně. Proto je potřeba spustit kampaň na témata, klíčová slova nebo zájmy a následně z nich vybírat jednotlivé weby, nebo přímo hledat na Googlu, kde jsou jejich inzertní plochy.