Shoky a Morthy: Poslední velká akce

Klient: Bionaut
Obor: Filmová a televizní produkce
Služby: Marketing na sociálních sítích, Influencer marketing, Performance a Branding
Období spolupráce: červen 2021 – září 2021

Název kampaně:

Shoky a Morthy: Poslední velká akce

  ZADÁNÍ

Promo nové komedie skrze sociální sítě. S ohledem na přehlcenost kin po znovuotevření po covid lockdownu bylo potřeba připravit silnou kampaň se zásahem napříč kanály relevantními pro cílovou skupinu. Cílem bylo zvýšení povědomí o filmu a následný prodej lístků.

  ZPRACOVÁNÍ

S ohledem na typ filmu byli primární cílovou skupinou mladí lidé ve věku 13-36 let. Sekundární cílová skupina byla ve věku rodičů a obecně starších lidí ve věku 36+. Styl komunikace se nepatrně lišil s ohledem na cílovou skupinu, ale stavěli jsme vždy na komunikaci humoru, komunikaci přátelství mezi hlavními herci Kozubem a Štáfkem.

Při uvažování cílové skupiny byl online jasnou volbou. Na Facebooku a Instagramu jsme po dobu 2 měsíců pravidelně připravovali posty komunikující hlavní pilíře zmíněné výše, posty byly podpořeny placenou propagací. Na Facebooku jsme také měli dark posty a eventy na jednotlivá speciální promítání filmu.

Pro komunikaci filmu jsme vytvořili Gify pro FB a IG, které jsme používali v komunikaci a mohli je používat také naši sledující a influenceři zapojení do kampaně.

Na Youtube jsme umístili trailery, které jsme dále podporovali v rámci in-stream ads, kratší sestřihy z trailerů a filmů s vtipnými hláškami a momenty z filmu jsme také promovali v rámci bumperů.

Komunikaci jsme rozšířili i na Tiktok, který je pro inzerenty novinkou a z toho důvodu byla na platformě nižší konkurence a dosáhli jsme tak skvělých výsledků, zároveň se jednalo o velice relevantní platformu pro naši primární cílovku. (988 000 měsíčně aktivních uživatelů v cílové skupině 13-25 let) Pro komunikaci jsme těsně před premiérou filmu zvolili předplacený top view formát, díky kterému naši kampaň viděl úplně každý uživatel TikToku v ČR, který si v daný den den otevřel aplikaci – náš trailer byla první reklama, která se objevila hned po spuštění aplikace, tímto formátem jsme v daný den zasáhli přes 660 000 uživatelů TikToku a trailer byl v rámci tohoto formátu zobrazen přes 2 200 000krát. Dále jsme nastavovali kampaně v rámci self-managed rozhraní, kde se nám podařilo CPM udržet v průměru na 6 Kč!

Níže můžeme vidět, že naše primární cílová skupina ve věku 13-24 let se na TikToku vyskytuje dokonce více než na Facebooku.

Navzdory tomu, že se může zdát, že je Snapchat v ČR mrtvý, čísla týkající se měsíčně aktivních uživatelů hovoří jinak (690 000 – 720 000 měsíčně aktivních uživatelů v cílové skupině 13-25 let). Doménou Snapchatu jsou efekty a filtry, proto jsme i my jeden AR efekt propojený s filmem vytvořili. Náš AR efekt vidělo 100 000 lidí, použilo a nasdílelo přes 1 300 uživatelů, přes 2 300 uživatelů si efekt uložilo do svých aplikací pro pozdější využití. Tento formát jsme volili, protože má dobré zásahy a výrazně podporuje engagement a sdílení.

Celá komunikace byla podpořena komunikací na Instagramu od influencerů, kteří byli pozváni na slavnostní premiéry filmu, ze kterých sdíleli výstupy v rámci stories. Do komunikace se zapojili:

A mnoho dalších, celkem asi 20 influencerů, kteří komunikovali film při návštěvě speciálních promítání za účasti herců/režiséra/producentů,…

Velkým úspěchem bylo přesdílení komunikace na profilu Leoše Mareše, nutno říci, že veškeré spolupráce s influencery proběhly bez finanční podpory.

  VÝSLEDKY

Celkem byla kampaň zobrazena 15 682 008krát (s průměrnou frekvencí 4) napříč platformami. Není započítáno zobrazení v rámci vypublikovaných výstupů od influencerů.

Podařilo se nám organicky získat 2 500 fanoušků (IG) a 6 000 followerů (TikTok).

Již 5 dnů po premiéře filmu jsme slavili 10 000 diváků. Film vyšel na DVD a byl také uveden na Netflixu. Film byl také promítán na filmovém festivalu v Karlových Varech.