13. 2. 2023 | Pavlína Pospíšilová
Nejvíce skloňovaná jsou v poslední době výšková krátká videa. Ať už na TikToku, na Instagramu/Facebooku v podobě Reels nebo na Youtube v podobě tzv. Shorts. Rozhodně ale nestačí následovat jen tento trend – jaké další social novinky stojí za pozornost se dozvíte v dnešním blogu.
Pokud vás reel trend ještě nechává chladným, tak vás možná přesvědčí tyhle čísla z průzkumu, kde bylo analyzováno 77,6 milionů instagramových příspěvků v průběhu července 2022. Cílem bylo změřit nejnovější trendy zapojení na základě formátu. A zjistilo se, že:
Jak už bylo zmíněno, Meta klade důraz na Reels videa, která jsou taky patřičně odměněna pěkným engagementem a zásahem i mimo vaše sledující. Meta už lidi poměrně hezky na tento formát naučila a aktuálně chystá nové placementy reklam, které budou umístěny právě v Reels sekci:
Instagram testuje nové nástroje s real-time prvky po vzoru BeReal aplikace. Instagramová verze sdílení reálného života duální kamerou by se jmenovala Candid challenge a stejně jako v BeReal by daná vypublikovaná stories od jiných účastníků challenge viděli jen ti, kteří se challenge také účastní se svými fotografiemi. Stories by pak mohly vypadat nějak takto:
DALŠÍ NOVINKY Z INSTAGRAMU
Meta rozšiřuje možnosti automatizované optimalizace reklam. Advantage+ App má několik nových funkcí, které pomohou se zvyšováním, patří mezi ně například funkce 7denní atribuce kliknutí, funkce split testování a podrobnější reporty. K dispozici bude také Advantage+ Shopping, který dle výzkumů dosahuje až o 12 % nižších cen za konverzi než u reklam s obvyklými postupy. Advantage+ Shopping je totiž schopno automatizovat až 150 kreativních kombinací najednou, pracuje na nových modelech strojového učení.
Meta také testuje automatické přidání hudby z katalogu zvuků do reklam se statickými obrázky, aby tak lépe fungovalo umístění kampaně v reels.
Meta spouští nové Collaborative Ads. Jedná se o typ reklam, kde může značka ze svých kampaní přesměrovat uživatele na partnera, který daný produkt prodává. Partner musí s firmou sdílet segment katalogu a pro nastavení těchto reklam je potřeba založit reklamní účet Collaborative Ads. Collaborative Ads si slibují podporu plnění cílů jak v oblasti povědomí o značce, tak v návštěvnosti a v prodejích. Tento typ kampaní je skvělým řešením pro firmy, které chtějí podpořit své retailové partnery.
DALŠÍ NOVINKY Z FACEBOOKU/METY
TikTok prodloužil maximální délku videa až na 10 minut a v rámci aktuálně probíhajících testů se možná díváme na poměrně zásadní změnu v konzumaci obsahu na platformě. TikTok totiž testuje horizontální celoobrazovkový režim.
Youtube Shorts jsou na Youtube už nějaký ten pátek (jedná se o krátká výšková videa ve stylu TikTok/Reels videí), teď navíc Youtube testuje možnost nákupu přímo v rámci shorts a affiliate marketing. Uvidíme, co z toho bude brzy k využití.