Social novinky Q3-Q4/2022

13. 2. 2023 | Pavlína Pospíšilová

Nejvíce skloňovaná jsou v poslední době výšková krátká videa. Ať už na TikToku, na Instagramu/Facebooku v podobě Reels nebo na Youtube v podobě tzv. Shorts. Rozhodně ale nestačí následovat jen tento trend – jaké další social novinky stojí za pozornost se dozvíte v dnešním blogu.

NOVINKY Z INSTAGRAMU

Pokud vás reel trend ještě nechává chladným, tak vás možná přesvědčí tyhle čísla z průzkumu, kde bylo analyzováno 77,6 milionů instagramových příspěvků v průběhu července 2022. Cílem bylo změřit nejnovější trendy zapojení na základě formátu. A zjistilo se, že:

  • Nejčastěji zveřejňovaným typem obsahu na Instagramu zůstávají příspěvky s fotkami, které tvoří 42 % všech postů.
  • Na druhém místě se umístily carousely s 26 %.
  • Na třetí příčce jsou pak Reels s 22 %.
  • Co se týče odhadovaného dosahu, tam Reels zaznamenávají největší úspěch, a to s docela velkým náskokem.
  • Reels také generují mnohem víc lajků.
  • Příspěvky s fotkami stále generují víc komentářů.

Zdroj: HypeAuditor

Jak už bylo zmíněno, Meta klade důraz na Reels videa, která jsou taky patřičně odměněna pěkným engagementem a zásahem i mimo vaše sledující. Meta už lidi poměrně hezky na tento formát naučila a aktuálně chystá nové placementy reklam, které budou umístěny právě v Reels sekci:

  • Post-loop ads, což jsou 4–10 sekundové videoreklamy, které se přehrají po skončení videa.
  • Obrázkové carousel reklamy.

Instagram testuje nové nástroje s real-time prvky po vzoru BeReal aplikace. Instagramová verze sdílení reálného života duální kamerou by se jmenovala Candid challenge a stejně jako v BeReal by daná vypublikovaná stories od jiných účastníků challenge viděli jen ti, kteří se challenge také účastní se svými fotografiemi. Stories by pak mohly vypadat nějak takto:

DALŠÍ NOVINKY Z INSTAGRAMU

  • Instagram pro profesionální účty přidává možnost plánovat příspěvky i reels až na 75 dnů dopředu. Naplánovat post můžete v “pokročilé nastavení” > “plánujte obsah”. Funkce není ještě dostupná ve všech účtech v CZ, IG ji přidává do účtů postupně.
  • Nově si můžete do BIO v IG vložit odkaz + odkaz na FB (do budoucna bychom měli být schopni přidat až 3 linky.
  • Instagram testuje možnost upravit si svůj IG grid na 4:5.
  • Do reels je možné přidat až 3 #témata pomocí předvolených kategorií –> kdo by ho měl vidět/o čem video je.
  • Nově je možné přidat ke statickému obrázku hudbu.
  • K příspěvku nebo reels je nově možné přidat tlačítko Call to action – poslat zprávu.

NOVINKY Z FACEBOOKU/METY

Meta rozšiřuje možnosti automatizované optimalizace reklam. Advantage+ App má několik nových funkcí, které pomohou se zvyšováním, patří mezi ně například funkce 7denní atribuce kliknutí, funkce split testování a podrobnější reporty. K dispozici bude také Advantage+ Shopping, který dle výzkumů dosahuje až o 12 % nižších cen za konverzi než u reklam s obvyklými postupy. Advantage+ Shopping je totiž schopno automatizovat až 150 kreativních kombinací najednou, pracuje na nových modelech strojového učení.

Meta také testuje automatické přidání hudby z katalogu zvuků do reklam se statickými obrázky, aby tak lépe fungovalo umístění kampaně v reels.

Meta spouští nové Collaborative Ads. Jedná se o typ reklam, kde může značka ze svých kampaní přesměrovat uživatele na partnera, který daný produkt prodává. Partner musí s firmou sdílet segment katalogu a pro nastavení těchto reklam je potřeba založit reklamní účet Collaborative Ads. Collaborative Ads si slibují podporu plnění cílů jak v oblasti povědomí o značce, tak v návštěvnosti a v prodejích. Tento typ kampaní je skvělým řešením pro firmy, které chtějí podpořit své retailové partnery.

DALŠÍ NOVINKY Z FACEBOOKU/METY

  • Meta přidává nové cílení reklam. Nově je možné spustit reklamy na Facebooku a Instagramu, které cílí na vaše sledující na Instagramu.
  • Meta zavádí nová publika pro B2B reklamy. Bude možné se zaměřit na konkrétní skupiny na základě jejich uvedených pracovních pozic a/nebo aktivity v aplikacích Mety.
  • Meta spouští nové vzdělávací centrum pro inzerenty, aby pomohla firmám pracovat s kampaněmi co nejefektivněji. Vzdělávat se můžete zde.
  • Facebook live shopping není od 1. 10. 2022 dostupný. Je možné mít live shopping na Instagramu nebo označovat produkty v reel videích.

NOVINKY Z DALŠÍCH PLATFOREM:

TikTok prodloužil maximální délku videa až na 10 minut a v rámci aktuálně probíhajících testů se možná díváme na poměrně zásadní změnu v konzumaci obsahu na platformě. TikTok totiž testuje horizontální celoobrazovkový režim.

Youtube Shorts jsou na Youtube už nějaký ten pátek (jedná se o krátká výšková videa ve stylu TikTok/Reels videí), teď navíc Youtube testuje možnost nákupu přímo v rámci shorts a affiliate marketing. Uvidíme, co z toho bude brzy k využití.