Tam, kde končí realita

3. 2. 2023 | Jakub Matula

Augmented Reality (AR), neboli “Rozšířená realita”, je technologie, která vkládá digitální informace do reálného světa a rozšiřuje tak uživatelovo vnímání prostředí. V posledních letech si rozšířená realita našla cestu do různých odvětví, včetně marketingu na sociálních sítích. Zde je několik způsobů, jak společnosti využívají AR ve svých marketingových kampaních v sociálních médiích.

Předvádění produktů
Jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak společnosti využívají AR v sociálních médiích, je předvádění svých produktů poutavějším a interaktivnějším způsobem. Například nábytkářské firmy mohou zákazníkům umožnit, aby si před nákupem prohlédli, jak by daný kus nábytku vypadal v jejich vlastní domácnosti.

Branding a reklama
Společnosti využívají rozšířenou realitu také k posílení svých brandingových a reklamních aktivit na sociálních médiích. Například společnost vyrábějící make-up může vytvořit filtr AR, který uživatelům umožní virtuálně si vyzkoušet různé odstíny rtěnky. To poskytuje uživateli interaktivnější a poutavější zážitek a pomáhá zvyšovat povědomí o značce.

Virtuální eventy
Kvůli pandemii jsou virtuální události stále populárnější. Rozšířená realita dala společnostem možnost vytvářet virtuální události, které jsou pro publikum díky interaktivitě zajímavější. Například automobilová společnost může pomocí AR vytvořit virtuální zážitek z testovací jízdy.

Gamifikace
Mezi další využití patří zapojení uživatelů pomocí hry. Například společnost dodávající jídlo může vytvořit “AR scavenger hunt”, kde uživatelé musí najít virtuální potraviny v reálném světě. To vytváří pro uživatele zábavný a interaktivní zážitek a pomáhá zvyšovat povědomí o značce.

Celkově lze říci, že rozšířená realita je pro společnosti mocným nástrojem, který jim umožňuje zlepšit marketingové aktivity na sociálních sítích. Umožňuje společnostem vytvářet pro své publikum poutavější a interaktivnější zážitky, zvyšovat povědomí o značce a podporovat prodej. Vzhledem k tomu, že se technologie AR stále zdokonaluje a stává se dostupnější, je pravděpodobné, že ji budeme ve svých kampaních na sociálních médiích využívat stále častěji.