Testovali jsme: Posty na nábor zaměstnanců

30. 1. 2018 | Jan Matyáš

Nedostatek kvalitních zaměstnanců je nyní bezesporu problematikou většiny firem. Není tedy divu, že je tomu pár dní, co Facebook oznámil další dostupnou funkci usnadňující nábor zaměstnanců. Jedná se o klasický post na vaší firemní stránce, ovšem s rozšířeným rozhraním, které poskytuje více informací o dané pozici.

Post na nábor pozice vytvoříte jako klasický příspěvek, akorát vyberete typ Publish a job post.

Při vytváření příspěvku se vám otevře několik polí pro specifika dané pozice.

Z hlediska zájemce o pozici vypadá příspěvek po rozkliknutí takto:

V případě zájmu, může dotyčný rovnou zaslat žádost:

Pokud dojde k vyplnění žádosti, Facebook vás na něj upozorní. Také vám dorazí email a zpráva do Messengeru.

Náborové posty jsme podrobili testování, kdy jsme u několika pozic zkoušeli nejdříve podporovat posty (Post Engagement) a následně spouštět se stejným cílením klasické PPC posty (s proklikem na dopadovou stránku s formulářem).

Testovali jsme několik pozic, které vykazovaly zhruba stejné hodnoty, a dosáhli jsme těchto výsledků:

Pozice A

Post Engagement – náborový post

Klasické PPC

Pozice B

Post Engagement

PPC

Pozice C

Post Engagement

PPC

Z testování můžeme vyvodit následující závěry:

  1. U náborového postu lze optimalizovat reklamu pouze na Post Engagement nebo Reach. Je sice hezké, když vaše reklama sbírá srdíčka a palce, ale z konverzního hlediska toto příliš nefunguje.
  2. Většinu náborových postů jsme museli vypínat ještě před vyčerpáním daného budgetu kvůli nízké konverzi.
  3. Klasické PPC reklamy dosahovaly ve všech případech lepších výsledků.
  4. Výhodu v pracovních postech vidíme pouze v možnosti pro firmy, které nemají vlastní dopadovou stránku s danou pozicí.

Závěrem bychom rádi dodali, že náborové posty na Facebooku se nehodí na každou pozici a tato platforma slouží jako podpůrná. Rozhodně bychom doporučovali pro hledání zaměstnanců sociální síť LInkedIN.

Za nás budeme určitě dál preferovat klasické PPC reklamy. A jak jste dopadli vy? Nebojte se napsat do komentářů vaše zkušenosti s náborovými posty. – Třeba se vám dařilo lépe.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

Zavřít

Zaregistrujte se a sledujte novinky a tipy ze světa online marketingu. Dostanete jako první vědět hned jak vydáme nový Ebook nebo publikujeme nový článek na blogu.


Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů
dle zákona 101/2000 sb.