TOP 5 marketingových knih podle LCG

22. 6. 2020 | Zuzana Vrbová

Všichni víme, že číst knihy o marketingu a o sociálních sítích je tak trochu hra o čas. Než stihnete knihu dočíst, spousta věcí už dávno nemusí platit. Proto velká část mých kolegů raději načítá marketingové trendy online a k tištěným knihám se vrací jen když si chtějí odpočinout u nějakého dobrého příběhu.

I přesto má každý z nás v knihovně jednu anebo více knih o marketingu, které je dokázaly nadchnout nebo dokonce k marketingu i přivést. U některých se objevují i takové knihy, které v sobě nesou myšlenky tak nadčasové a zajímavé, že se k nim stále vrací.

S kolegy z LCG jsme vybrali pět nejlepších knih, které ovlivnily naši práci a které by neměly chybět v knihovně žádného markeťáka, podívejte se:

  1. Brand Flip – Marty Neumeier

    Tuhle malou knihu zvládnete prolétnout i během dvou hodin, ale rozhodně ve vás zanechá velký dojem. Autor se zbytečně nerozepisuje a předkládá fakta a své myšlenky tak jak jsou. Na příkladech velkých i malých firem poradí, jak ze svých zákazníků udělat svůj „tribe“ čili kmen těch nejvěrnějších, kteří za váš brand budou doslova dýchat.

    Kniha může být skvělá jak pro markeťáky tak i pro majitele podniků nebo pro všechny, kteří nad podnikáním teprve uvažují.

  2. Myšlení rychlé a pomalé – Daniel Kahneman

    Znát svou cílovku je základ. A pokud se chcete vyznat v lidském myšlení, tahle kniha je ta pravá. Výborně popisuje, a na příkladech ukazuje, jak funguje lidská pozornost, rozhodování a celkově lidský mozek.

    Kniha se bude líbit každému, kdo chce porozumět svým zákazníkům a trochu hlouběji přemýšlet o jejich chování nejen na sítích.

  3. Ogilvy o reklamě v digitálním věku – Miles Young

    Ogilvy v našem výčtu samozřejmě nesmí chybět. Jistě jste už o knize slyšeli a velmi pravděpodobně ji i měli v ruce.

    Kniha báječně pracuje s příklady a ukazuje, jak osvědčené principy nejznámějšího muže reklamy zapracovat do moderního digitálního prostředí. V knihovně se vám bude vyjímat nejlépe vedle osvědčené klasiky Ogilvy o reklamě. Některé věci zkrátka nestárnou.

  4. Jak drahé je zdarma – Dan Ariely

    Znamená v reklamě slovo „zdarma“ skutečně zdarma? Jak ceny produktů dokážou ovlivnit myšlení zákazníků a uživatelů? Co vše ovlivňuje jejich rozhodnutí?

    Tahle kniha vás obohatí nejenom jako markeťáka, ale možná vám otevře oči i jako spotřebiteli. Věřte, že po přečtení se na spoustu reklam už nebudete koukat stejně jako dřív.

  5. Jak stvořit pecku na trhu – Jonah Berger

    Neumeier ve své knize píše, jak vytvořit z vašich zákazníků „tribe“. Berger na to jde trochu jinak a na vlastních výzkumech ukazuje, jak vytvořit ze své značky absolutní pecku a trend.

    Kniha s vámi projde všechny možné cesty kudy vaše reklamy cestují, dozvíte se o vzorcích chování a dostanete pár dobrých rad a tipů pro vaši práci. Doporučujeme!

Jaká je TA vaše nejoblíbenější marketingová kniha? Pište nám do komentářů!