Trendy v sociálních médiích 2018

13. 4. 2018 | Jan Matyáš

Sotva jste se vzpamatovali z novoročního projevu pana prezidenta a už je tu duben. A s ním jasná představa, jakým směrem se sociální média pro tento rok ubírají.

Zahraniční deníky a články mluví jasně a shodují se v několika následujících bodech.

Nejprve si ukážeme nudný, avšak užitečný přehled, jak se sociálno týká čím dál větší části naší populace.

1.
Číslo aktivních uživatelů sociálních médií se blíží k hranici 3,2 miliardy. (Přístup k internetu má v roce 2018 cca 4 miliardy lidí.)*
Ano, to s největší pravděpodobností znamená, že i vaše postarší sousedka odvedle, paní Kropáčková, si nechává zavádět vysokorychlostní internet a brzy si vás přidá do přátel.

2.
V roce 2018 chce každý svého robota. A unavení správci firemních stránek chtějí přesněji řečeno chatbota. Protože kdo má stále vést x konverzací na Messengeru se stále opakujícími se dotazy než chudák robot. To, že se jedná o rostoucí trend, dokazuje i počet vyhledávání v Googlu**.


* GlobalWebIndex, GSMA Intelligence, Statista, Locowise , SimilarWeb.
** Google trends.

K lednu 2018 Messenger obsahoval přes 100 000 firemních chatbotů. Ti šikovnější jsou schopni schraňovat informace, odpovídat na dotazy o produktech, a dokonce přijímat nové objednávky.***

To, že bude chatbot možnou konkurenční výhodou už naznačují vysoké nároky klientů: valná většina potenciálních zákazníků moc dobře nesnese, pokud se mu neozvete do 24 hodin od vzneseného dotazu. Jelikož si nelze najmout levnou pracovní sílu, která by na chatu byla celý den, dříve nebo později se některá odvětví chatbotům nevyhnou.

3.
Mobily převládají nad desktopem. Došlo k zajímavé změně v návštěvnosti webů, a to k nárůstu využívání mobilních zařízení o 4 % a poklesu desktopů o 3 % oproti předchozímu roku:

To, že z mobilních zařízení nemáte konverze ještě neznamená, že z úplně jiného zařízení nebyla dokončená objednávka, která se vám promítne jako direct. Proto reklamní formáty na mobilech, které mají slabé výsledky, rozhodně nezatracujte, mohou sloužit jako důležitý asistenční prvek.


*** Sproutsocial.

4.
Dalším, svým způsobem, trendem je kritika Marka Zuckerberga z několika stran, která nebyla ničím neobvyklá ani v předchozích letech. Rok 2018 ale určitě přidělal Markovi pár vrásek navíc a sled událostí vygradoval do míry volající po jeho odvolání. Celé krizi týkající se především osobních údajů, účtech v Rusku a fake news by se dalo věnovat x samostatných článků. Nás obyčejné smrtelníky, bude asi nejvíce zajímat problematika GDPR.

5.
Video, video, video. Ačkoliv to už bylo zmíněno v našich vašich či jejich blozích, video je stále rostoucím trendem i pro rok 2018. Lepší engagement, dosah, více sdílení, lepší zásah. Videa prostě dominují. Více jak 80 % zákazníků preferuje brandové video před obyčejným postem.

6.
Vzestup virtuální reality. Facebook spolupracuje s více než 700 společnostmi, které se zabývají reklamou ve VR.

A to je nyní vše. Pokud pozorujete nějaké další trendy pro rok 2018, sem s nimi! Pokud ne, tak přeji pěkný CTR a mnoho konverzí ve vašem digitálním snažení.


**** Dostupné na: https://www.socialmediatoday.com