3 zásady nejen pro firemní YouTube kanál

19. 4. 2018 | Zuzka Zusková

Pokud se pohybujete ve světě online marketingu, jistě dobře víte, že videa jsou zásadním trendem poslední doby a pro kampaně velmi cenným nástrojem. Jestli tedy začínáte přemýšlet nad vytvořením YouTube kanálu, myslete i na jeho vzhled a aktuálnost, protože i to je vizitkou vaší značky.

  1. Vzhled domovské stránky

    Při návštěvě vašeho YouTube kanálu musíte na potencionálního nového odběratele udělat dobrý první dojem. Určitě byste tedy v prvním kroku měli nastavit cover fotografii a profilovou fotografii, jen pozor na správnou velikost!

    Doporučené velikosti:

    • Profilová fotografie: 100 x 100 pixelů.
    • Cover fotografie: 2 560 x 1 440 pixelů.

    Vzhled cover fotografie není responzivní na všech zařízeních. Tedy se na TV, mobilu, tabletu nebo desktopu zobrazuje jinak a může vám hlavní vizuál nehezky oříznout. Pro správné rozložení můžete využít naši pomůcku pro tvorbu template:

  2. Odkazy na sociální sítě

    Pokud zakládáte firemní YT kanál, nezapomeňte doplnit základní informace o sobě včetně kontaktního emailu. Přidejte také odkazy na další sociální sítě, protože ty se pak zobrazují přímo na hlavním kanálu, a vaši fanoušci se tak snadno pomocí jednoho kliknutí přesměrují.

  3. Zobrazování videí

    Řazení obsahu videí do smysluplné struktury je oříškem řady YouTube kanálů, a to i u samotných youtuberů. Když přijdete k někomu na YouTub kanál, tak chcete aktuální videa vidět jako první. Jelikož je DOMOVSKÁ STRÁNKA jako výchozí, měl by tam být obsah přehledně rozdělený a ta nejnovější videa zobrazena dle data vydání. Udělat krok navíc a muset vstoupit pro nejnovější video do sekce VIDEA, která je druhá v menu, může pár diváků odradit. Zároveň tak nikdo nepřehlédne vaše nejnovější video!

    Promyslete si, zda máte ve své sbírce videí to pravé, které bude vyjadřovat celou podstatu vaší značky. Pokud ne, tak se pusťte do natočení kvalitního imagového videa, protože úvodní spot se automaticky spouští ihned při příchodu na domovskou stránku.

    YouTube umožňuje vytvářet seznamy videí, kam si můžete videa rozřazovat dle témat na jednotlivé kategorie. SEZNAM VIDEÍ sice na YouTube kanále najdete v menu, ovšem nezapomínejte na to, že váš fanoušek vždy jako první vidí DOMOVSKOU STRÁNKU. Doporučujeme tedy seznamy videí propsat přímo do struktury domovské stránky a určit dle priorit pořadí. Inspiraci si můžete vzít z YouTube kanálu H&M, kde se řídili strategií STDC.

Setkali jste se s YouTube kanálem, který je podle vás na jedničku? Dejte nám vědět do komentářů na našem FB 😊

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

Zavřít

Zaregistrujte se a sledujte novinky a tipy ze světa online marketingu. Dostanete jako první vědět hned jak vydáme nový Ebook nebo publikujeme nový článek na blogu.


Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů
dle zákona 101/2000 sb.