Klient: UNCS, a.s.
Obor: Móda (e-commerce)
Kampaň: Performance & Branding, Datová analytika, Marketing na sociálních sítích
Období spolupráce: 3/2019 - 2022
S fashion značkou UNCS jsme začali spolupracovat v březnu 2019. Hlavním cílem bylo zpočátku zvyšovat tržby z e-commerce se zaměřením primárně na akvizici nových zákazníků. Na úvod jsme tedy komplet převzali veškeré placené kanály (Google Ads, Sklik, Facebook Ads, Instagram) s cílem zaměřit se na škálování tržeb.
S ohledem na specifickou cílovou skupinu a na základě dat jsme však zjistili, že velmi rychlý růst e-shopu by byl možný jen za cenu vyšších nákladů, v tomto případě obětování v podstatě celé marže na marketing.
U všech našich klientů dbáme nejen na růst obratu, ale především na celkovou ziskovost (u e-commerce to platí dvojnásob). Čili aby klient měl na konci roku ve výsledovce na řádku zisk před zdaněním (případně provozní zisk) co nejvyšší číslo.
Klient UNCS má na celou problematiku podobný pohled, a proto jsme se již po prvních 3 měsících výrazně refocusovali kromě škálování obratu i na důslednou kontrolu rentability. Od 2020 jsme pro UNCS vytvořili systém na míru pro měření nákladavosti a rentability, který vychází z historických dat a interních plánů na rok 2020 a čerpá data přimo z klientova účetnictví. Postup byl následující:
Za spolupráci v roce 2019 jsme společně dosáhli těchto výsledků:
S LCG New Media se nám už druhý rok daří nejen zvyšovat tržby, ale hlavně zajistit celkovou ziskovost v ecommerce. Mimo kampaňové a exekuční části oceňuji i proaktivní přístup k vytvoření systému pro kontrolu rentability, práci s našimi interními daty a celkově odlišný přístup, než jsme byli zvyklí u jiných digitálních agentur. Velmi jsme spokojeni i se systémem reportingu, kde máme všechna data pohromadě na jednom místě a rozumíme všem souvislostem.
Ing. Nicole Kořínková, MSc.
Social Media & Project Manager