Ušetřete čas při vytváření obsahu na sociální sítě!

16. 8. 2021 | Tereza Brůžková

Aktivní účet na sociálních sítích je dnes pro většinu značek nepostradatelnou součástí komunikace se zákazníky. S tím ale přichází stále větší nároky na kvalitu obsahu a příprava příspěvků na sítě tak může zabrat mnohem více času. Sepsali jsme proto pro vás několik tipů, které vám pomůžou ušetřit čas při jeho plánování a tvorbě.

#1 Připravte si ediční plán

Štěstí přeje připraveným a při práci s obsahem na sociální sítě to platí dvojnásob. Základem úspěchu je pustit se do přípravy edičního plánu s dostatečným předstihem. Každý měsíc si udělejte čas na tvorbu příspěvků na následující měsíc. Sepište si seznam s těmito základními úkoly:

  • počet postů - Kolik příspěvků chcete publikovat během jednoho týdne? Nezapomínejte, že kvalitu vaši sledující ocení více než kvantitu.
  • významné datum - Plánujete představit nový produkt nebo službu? Chcete ostatní pozvat na speciální akci? Připravte si tyto posty jako první a až poté je doplňte posty, u kterých na konkrétním termínu tolik nezáleží.
  • vaše cíle - Čeho chcete v příštím měsíci dosáhnout? A jak vás v tom váš content může podpořit?

#2 Zapomeňte na multitasking

Multitasking se tváří jako dokonalý způsob, se kterým zvládnete hned několik věcí najednou. Možná z vlastní zkušenosti ale víte, že je tomu spíš naopak. Ani v případě vytváření content planu si pomocí multitaskingu neušetříte čas navíc, naopak budete s největší pravděpodobností ještě více neproduktivní. Zaměřte se proto vždy pouze na jednu činnost, na kterou se plně soustřeďte a uvidíte, jak vám práce půjde od ruky.

#3 Pusťte se do grafiky

Téma postů už byste měli, teď přichází čas na grafiku. Napište si seznam všech vizuálů, které budete v příštím měsíci potřebovat - statické fotografie, videa, reels, gify a další. Pokud si grafiku vytváříte sami, určitě oceníte šikovný nástroj jako je například Canva, jejíž základní verze je bezplatná a může ji tak použít každý.

#4 Napište popisky

Vymýšlením popisků fotografií a videí nemusíte strávit dlouhé hodiny. Důležité je, abyste v pár větách zákazníkům sdělili to, co potřebujete. Jak by měl dobře napsaný popisek vypadat?

  • „zaháčkujte” publikum - První věta rozhoduje. Zaujměte uživatele sítě prvními pár znaky popisku natolik, že přestane scrollovat feedem a začte se do vašeho textu. Představte si například, že se jedná o předmět e-mailu - takovou váhu má prvních pár slov.
  • splňte, co jste slíbili - Pokud v první větě naslibujete modré z nebe, musíte čtenářům v textu něco výjimečného skutečně přinést. V opačném případě by se totiž váš potenciální zákazník mohl zcela oprávněně rozčílit, protože jste na začátku textu mluvili o něčem zcela jiném, jen abyste přitáhli jeho pozornost.

Co pomáhá ušetřit čas při přípravě a tvorbě příspěvků na sociální sítě vám? Dejte nám vědět na našem Facebooku!

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

Zavřít

Zaregistrujte se a sledujte novinky a tipy ze světa online marketingu. Dostanete jako první vědět hned jak vydáme nový Ebook nebo publikujeme nový článek na blogu.


Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů
dle zákona 101/2000 sb.