Vyhodnocujte Facebook reklamy jako král. Pozor na záludnosti!

30. 9. 2019 | Michal Brůžek

Sociální sítě přicházejí každý měsíc s různorodými novinkami. Ať už testujeme novinky nebo spravujeme běžící kampaně, je vždycky důležité naši práci vyhodnotit. Vyhodnocení kampaní funguje jako zpětná vazba k naší práci a zároveň přináší informace a data důležitá pro náš byznys. Extrémně důležité je zaměření hlavně na informace o cílové skupině.

Pro lepší představu si uvedeme jasné příklady.

Máme 1 konverzní kampaň, která obsahuje tyto reklamní sady:

1. Zájmy – muži, móda (muži - 35 let, vyloučení stávajících fanoušků (reklamní sada))

  1. Kreativa A (reklama č.1)
  2. Kreativa B (reklama č.2)
  3. Kreativa C (reklama č.3)

2. Zájmy – ženy móda (ženy - 35 let, vyloučení stávajících fanoušků (reklamní sada))

  1. Kreativa A (reklama č.1)
  2. Kreativa B (reklama č.2)
  3. Kreativa C (reklama č.3)

Berme v úvahu, že máme všude vyplněné UTM parametry. Aktuálně tak sledujeme kreativu i správnost kampaně, která má v nastavení konverze a je zaměřená na nákup. Správné nastavení eventů na Facebook Pixelu beru jako samozřejmost. Proto doporučuji kontrolu před každým projektem, který budete tvořit.

A teď už k samotnému vyhodnocení. Řekněme, že kampaň běžela týden a dosáhla těchto výsledků:

  • Cena = 10.000 CZK
  • Kliknutí a zobrazení cílové stránky = 2000

V Google Analytics vidíme, že nám přišlo z Facebookové reklamy 20 objednávek. To znamená konverzní poměr 1 %, kterého e-shopy v České republice běžně dosahují. Jenže! Víme, že nás konverze stála 500 Kč. Spokojíme se ale s tímto výsledkem? Samozřejmě, že ne!

Pokud máte kvalitního PPC správce, který se Vám stará o digitální aktivity, je jasné, že jsme zde udělali chybu. Nevyhodnocujeme až po doběhnutí celé kampaně, ale už v průběhu, kdy je potřeba kampaně optimalizovat, aby dosáhla co nejlepších možných výsledků.

20 konverzí může být totiž nepřesné číslo. Musíme si uvědomit, že Facebook měří konverze jinak než Google Analytics, kde měříme většinou na poslední kliknutí. U Facebooku máme konverzní okno 27 dní po zobrazení + 1 den po kliknutí.

Jak tedy zjistit, jaké další konverze může mít sociální síť na svědomí?

Otevřete si Google Analytics, přejděte na záložku konverze > vícekanálové konverze > asistované konverze. Zde poté zobrazte jako primární dimenzi: Zdroj / médium, kde už uvidíte tento přehled:

(obrázek je pouze ilustrační)

Jakmile budete příště vyhodnocovat jakoukoliv kampaň ze sociálních sítí, nebo jiných kanálů, které jsou zaměřeny hlavně na zobrazení, tak už budete v následném vyhodnocení a analytice moudřejší.