Využítí ChatGPT v marketingu

30. 3. 2023 | Marek Schwarz

Určitě jste již slyšeli o nástroji ChatGPT, který v posledních měsících bere internet útokem. Pokud ne, ve zkratce se jedná o chatbot firmy OpenAI, který je postaven na strojovém učení a je schopný podle vašeho zadání psát počítačové programy, odpovídat na různé dotazy nebo klidně i vymyslet básničku.

V tomto článku se podíváme na několik příkladů využití ChatGPT v marketingu. V přiložených ukázkách komunikace s chatbotem pak můžete vidět, že jeho čeština není vždy úplně dokonalá, proto jeho texty berte s rezervou (byla použita bezplatná verze ChatGPT Mar 23 Version).

1. Zákaznická podpora

Odpovídání na běžné dotazy – ChatGPT může být trénován na základě běžných dotazů a odpovědí vztahujících se k produktům nebo službám vaší firmy a odpovídat na často kladené otázky. Tím se zlepší kvalita služeb poskytovaných zákazníkům a zkrátí se čas potřebný na zodpovězení běžných otázek. Chatbot je připraven odpovídat 24/7 a umí více jazyků.

Personalizovaná komunikace – díky historii interakcí zákazníka s firmou se může ChatGPT naučit i personalizaci komunikace s jednotlivými zákazníky. Pomocí této znalosti může doporučit produkty a služby, které by mohly zákazníkovi vyhovovat na základě jeho předchozích interakcí.

Analýza zpětné vazby – mimo jiné může ChatGPT také analyzovat zpětnou vazbu zákazníků a poskytovat návrhy na zlepšení zákaznické zkušenosti.

2. Analýza dat

ChatGPT můžete použít také pro analýzu dat o zákaznících a jejich chování. Tento proces se často nazývá jako "Customer Analytics" a využívá se k vytvoření lepšího porozumění zákazníkům a jejich preferencím.

S využitím ChatGPT můžete zpracovat data o návštěvnosti webových stránek, chování na sociálních sítích, výsledky reklamních kampaní a mnoho dalších metrik, které mohou poskytnout důležité informace o tom, co zákazníky zajímá a jaké jsou jejich preference. ChatGPT může být trénován na základě těchto dat a použit k identifikaci trendů a vzorců, které pak můžete využít pro optimalizaci svých marketingových kampaní a zlepšení zákaznického zážitku.

3. Tvorba obsahu

Velkou přidanou hodnotu má ChatGPT i v oblasti generování obsahu pro marketingové účely. Můžete jej použít k vymýšlení nových nápadů, pokud zrovna máte nedostatek kreativity a snažíte se přijít na nové a zajímavé způsoby, jak oslovit své publikum. ChatGPT může být programován tak, aby generoval nápady na obsah, jako jsou nadpisy, popisky, klíčové fráze atd. Tyto návrhy pak mohou sloužit jako výchozí bod pro tvorbu nových kampaní a akcí.

Navíc pokud je ChatGPT trénován na základě předchozích úspěšných marketingových kampaní, může se naučit vzorce a pravidla, která vedla k úspěchu v minulosti a využít je při vytváření nového obsahu, který bude mít vyšší pravděpodobnost úspěchu v budoucnu a bude relevantní pro konkrétní publikum.

Na ukázce můžete vidět, že ChatGPT nemá úplně dokonalou češtinu a některé návrhy kvůli tomu nejsou použitelné. Jiné návrhy naopak vystihují zadání a mohou být použity pro další práci s kampaní.

4. Zákaznický dotazník

ChatGPT může být velmi nápomocný i při tvorbě zákaznických dotazníků. Může pomoci s formulací otázek a odpovědí a sestavením struktury dotazníku. Díky své schopnosti generovat text může ChatGPT také pomoci s vytvořením vysvětlujících zpráv nebo instrukcí pro respondenty.

Nicméně, je důležité mít na paměti, že ChatGPT by měl být použit jako nástroj pro podporu tvorby zákaznického dotazníku, a ne jako jediný zdroj otázek a odpovědí. Zákaznický dotazník by měl být navržen tak, aby co nejpřesněji zjišťoval potřeby a preference vašich zákazníků.

Můžeme tedy říct, že ChatGPT je skvělý nástroj a pomocník, ale pořád má své omezení a limity. Může vám pomoci s novými nápady, tvorbou textů nebo rychlým průzkumem, ale pořád vám nepřipraví komplexní marketingovou strategii, která by přesně odpovídala vašemu byznysu a vašim potřebám.

Chtěli byste poradit ohledně marketingu pro vaši firmu nebo pomoci s kampaněmi? Podívejte se na nabídku našich služeb a ozvěte se nám. Rádi s vámi vše probereme.