Zajímavosti z Google Agency Day 2015

18. 11. 2015 | Mgr. Vojtěch Lambert

V minulém týdnu (10.11.2015) proběhl v holešovické La Fabrice agenturní den pořádaný společností Google. Jelikož jsme držiteli certifikace Google a zároveň i Partnerem Google, nemohli jsme na akci chybět. V průběhu večera byly prezentovány mimo jiné i zajímavé informace a novinky z trhu, o které se s vámi chceme v tomto článku podělit. Sepsali jsme je do šesti hlavních bodů:

  1. YouTube jako dominant českých online videí

    YouTube aktuálně zasahuje 58 % populace (15-69 let). Platforma má 4,6 milionu aktivních uživatelů měsíčně, kteří provedou 1 miliardu shlédnutí videí a v průměru stráví 55 min týdně na této platformě. Zajímavá čísla, že?

  2. Rok 2015 je rok tzv. „programmaticu“

    Pro ty z vás, kteří toto slovo slyší poprvé, se jedná o obsahovou reklamu, která je nakupována skrze APIs nebo RTB technologie. Meziročně došlo k nárůstu u amerických inzerentů o 48 % a předpoklad je, že v roce 2016 budou tyto nákupy představovat 63 % celkových digitálních display výdajů. Zvyšování útrat klientů právě v RTB systémech potvrzujeme pro tento rok i my, vč. velmi zajímavých výsledků.

  3. ČR postupně dobíhá západní Evropu v útratách online

    Zatímco v ČR online rozpočty tvoří 20 % celkových výdajů, v UK je to již 47 %.

  4. Mobilní reklamy začínají ovládat internet

    Reklamy v mobilech mají za sebou velmi krátkou historii, už ale tvoří celosvětově 7,8 % z celkových výdajů (v roce 2014). Do dvou let se tyto výdaje mají navýšit na 21 %!

  5. Počet mobilních uživatelů překročil v tomto roce počet uživatelů desktopů celosvětově

    O tomto jsme psali již v průběhu roku na našem blogu. Je to ale zásadní milník tohoto roku a ve směřování online trhu.

  6. Češi tráví v průměru 16 hodin týdně sledováním TV a 15,3 hodin užívání internetu

    Jak statistiky ukazují, ČR je velmi progresivní trh a postupně se dostáváme na čísla srovnatelná se západními zeměmi. V trendech je jasně zřejmé, že tradiční reklamní platformy začínají stagnovat právě na úkor online a hlavně mobilních zařízení.