7. 6. 2023 | Tereza Pachl
Bing, vyhledávač od Microsoftu, šlape na paty Chromu od Googlu. Díky novým inovacím, jako je integrace Chatu GPT, se snaží získat větší podíl uživatelů. Microsoft Ads (dříve Bing Ads) má druhý největší podíl na světovém trhu vyhledávačů s placenou reklamou a nabízí reklamy na vyhledávačích jako Bing, Yahoo, Ecosia, MSN, DuckDuckGo a AOL. Inzerce v Microsoft Ads vám může pomoci zvýšit dosah a oslovit cílovou skupinu za nižší cenu než u Googlu.
Bing má nižší počet inzerentů ve srovnání s Googlem, což znamená méně konkurence a sníženou soutěživost na aukcích klíčových slov. To může vést ke snížení cen prokliků až o 30 %. Může levnější návštěvnost přinést i levnější ROAS či CPA? Obecně se dá říct, že ano, ovšem záleží na daném produktu či službě.
Bing umožňuje zobrazování až osmi odkazů na podstránky ve výsledcích vyhledávání, zatímco Google zobrazuje maximálně čtyři odkazy. Tím máte větší prostor pro prezentaci svých produktů a služeb přímo v reklamním bloku. Zároveň testuje nový typ reklam, tzv. multi-image ads, který umožňuje až 20 obrázků v jedné reklamě.
Nejčastějšími uživateli Bingu jsou pracující lidé středního věku s vyšším příjmem. Podstatná část této persony mohla dostat pracovní notebook, na kterém aktivně využívá již nainstalovaný prohlížeč Edge. Další a menší skupinou jsou uživatelé, kteří tzv. jdou proti proudu a nechtějí být součástí gigantů Chrome a Safari. Úplně novým přívalem jsou proaktivní profesionálové z oblasti IT, business, marketing, aj., kteří chtějí prozkoumat nové rozhraní Bingu.
Druhým nejoblíbenějším vyhledávačem je na tuzemském trhu Seznam.cz. Stejně silnou pozici má Bing na některých mezinárodních trzích, jako je například Německo, Spojené království, Kanada nebo Austrálie. Pokud plánujete rozšířit své podnikání do těchto regionů, inzerce na Bingu vám může pomoci oslovit místní uživatele a získat větší dosah.
Bing je součástí rozsáhlého ekosystému Microsoft, který zahrnuje další platformy jako Windows, Office a LinkedIn. V roce 2020 Microsoft oznámil, že bude investovat 1,5 miliardy dolarů do výzkumu umělé inteligence a rozvoje AI center po celém světě. Integrací Chatu GPT s našeptávačem do běžného prohlížeče na plné čáře předběhl svou konkurenci.
Chat v prohlížeči na Bingu v každé své odpovědi uvede odkazy na další zdroje. S AI nastává čas tvořit a psát články, ne se pouze ptát. Můžete tak organicky zaujmout uživatele přesně v okamžiku hledání řešení jeho problému.
Chcete začít s inzercí na Bing dřív než vaše konkurence? Kontaktujte nás a nechte si od nás navrhnout marketingovou strategii.