Jak mít dostatek obsahu pro sociální sítě?

10. 10. 2022 | Veronika Pacasová

K firemnímu účtu na sociální síti vymyslíte komunikační linky, tone of voice, vzhled vizuálů a vše jde hladce. Co když ale máte po pár měsících pocit, že jste v příspěvcích vše „probrali“ a říkáte si: „Co na ty sítě teď budu dávat?“ Nepropadejte, prosím, nikdo panice.

Vážně jste řekli všechno?

Zrekapitulujte si, jestli jste vytvořili posty pro každý okruh ze základních témat.

  • Ukázali jste produkty nebo služby a dali lidem důvod, proč by je měli chtít.
  • Představili jste firmu a zaměstnance, abyste nebyli „noname“ a posílili brand.
  • K informacím jste poskytli i zábavu, protože pro suché prodejní příspěvky na sítě nikdo nechodí.

Ano, všechno tam je. Co dál?

I když máte pocit, že jste vyčerpali studnici témat, uvědomte si jednu věc – průměrní uživatelé na sítích denně „nascrollují“ 91 metrů[1] (Big Ben je pro představu vysoký 96 metrů). Každý den konzumují extrémní množství obsahu a každý den se jim spousta značek touží zalíbit.

Proto zachovejte klid – nečekejte, že svými posty potenciálního zákazníka zaujmete na první pokus a počítejte s tím, že to potrvá.

I „nasbíraní“ fanoušci zdaleka nevidí všechny vaše posty, například na Facebooku je průměrný organický dosah něco kolem 5 %.[2] Takže ten včerejší příspěvek, se kterým jste si dali takovou práci, se zobrazí jen 1 z 20 fanoušků stránky.

Při tvorbě obsahu nemusíte vždy „objevovat Ameriku“

Vzhledem k tomu, že žádný z fanoušků neuvidí všechny vaše posty, měli byste se k důležitým tématům pravidelně vracet. Nutnost dlouhodobě budovat s čtenářem vztah berte jako výhodu. Recyklace je dobrá věc a opakování matka moudrosti.

Pro obsahovou inspiraci nemusíte chodit daleko, často stačí prohlédnout vlastní firemní zeď na sítích. Pohlídejte si ale, aby žádné téma nebylo zpracováno stejně – ukazujte ho z různých úhlů pohledu. S obsahovým plánem a strategií pro sociální sítě vám můžeme pomoci.

Nespoléhejte jen na organický dosah

Velkým pomocníkem pro plnění konverzí, zvýšení dosahu i správné zacílení příspěvků je placená reklama, se kterou vám rádi pomůžeme. Reklamu spouštějte především u příspěvků, které si dobře vedly i organicky.


[1] S informací přišel v roce 2017 Andrew Keller (Facebook’s global creative director), viz např. www.thedrum.com

[2] blog.hootsuite.com