Jak zažádat o ověření firemního profilu na Facebooku: Krok za krokem

24. 8. 2023 | Marek Schwarz

V dnešní době je Facebook jednou z nejdůležitějších platforem pro podporu podnikání. Díky firemnímu profilu můžete na této sociální síti budovat svou značku, komunikovat se zákazníky, prezentovat své produkty i zboží a rozvíjet tak další aktivity, které vám pomohou s byznysem.

Aby váš firemní profil vynikl a byl důvěryhodný, měli byste zvážit ověření vaší stránky na Facebooku. Ověření může pomoci budovat důvěru u zákazníků a zvýšit váš dosah. V tomto článku vám ukážeme, jak zažádat o ověření firemního profilu na Facebooku krok za krokem.

Meta Verified

Ověření profilu na Facebooku se dnes jmenuje Meta Verified. Je to služba, kterou Meta postupně spouští pro všechny země. Mezi hlavní výhody tohoto ověření patří:

  • Štítek ověření, podle kterého okruh uživatelů pozná, že jste to skutečně vy.
  • Posílená ochrana účtu s aktivním sledováním účtu kvůli možnému vydávání se za někoho jiného.
  • Přístup k podpoře účtu pro běžné problémy s účtem.
  • Exkluzivní samolepky do Facebook Stories a Reels.

Jaká je cena Meta Verified? Tato služba vás vyjde na 399 Kč měsíčně. Platby za Meta Verified se účtují automaticky každý měsíc, pokud obnovení nezrušíte aspoň 24 hodin před nadcházejícím datem platby. Pokud si předplatné pořídíte, dostanete váš facebookový profil „modrou fajfku“. Ověření se však automaticky nepřevede i na ten instagramový. Pokud máte na Facebook účtu víc profilů, musí mít každý z nich přiřazené samostatné předplatné Meta Verified.

V současnosti je Meta Verified dostupné pouze pro individuální a profesionální profily na Facebooku, které na to mají nárok. Pro firemní účty by měla být služba brzy zprovozněna také.

Jak tedy zažádat o ověření firemního profilu?

Žádost o štítek ověření na Facebooku

Zažádat o štítek ověření profilu nebo stránky můžete, pokud jste veřejně známá osobnost, celebrita nebo značka a splňujete konkrétní požadavky ohledně účtu.

Požadavky na podání žádosti o štítek ověření

Meta sleduje při hodnocení stránek a profilů na Facebooku řadu faktorů, podle kterých určuje, jestli se o ně zajímá široká veřejnost a jestli splňují ověřovací kritéria.

Kromě dodržování podmínek používání služby a zásad komunity na Facebooku musí být stránky a profily:

  • Autentické: Musí reprezentovat skutečného člověka, registrovanou firmu nebo organizaci.
  • Jedinečné: Musí být jedinou identitou daného člověka nebo firmy. Na jednoho člověka nebo firmu se dá ověřit jen jedna stránka nebo profil, s výjimkou stránek a profilů s různými jazykovými mutacemi.
  • Dokončené: Musí mít oddíl Informace, fotku stránky nebo profilovou fotku a nedávnou aktivitu včetně alespoň jednoho příspěvku.
  • Významné: Musí reprezentovat známou, často vyhledávanou osobu, značku nebo organizaci. Meta kontroluje stránky a profily, které jsou zmiňované na různých zpravodajských webech. Placený nebo propagační obsah není považován za zdroje vhodné pro kontrolu.

Pokud vaše stránka nebo profil nesplňuje kritéria pro štítek ověření, existují i jiné způsoby, jak dát lidem najevo, že jsou autentické.

Například na ně můžete odkazovat na oficiálním webu, instagramovém profilu nebo účtu na Twitteru.

Návod pro ověření firemní stránky na Facebooku a získání modré fajfky

O ověření profilu nebo stránky můžete zažádat vyplněním formuláře na tomto odkazu.

Před tím, než začnete vyplňovat žádost o ověření ujistěte se, že jste majitelé stránky na Facebooku. Doporučuje se mít nastaveno dvoufázové ověření.

Také se ujistěte, že stránka má vyplněný oddíl informace, profilovou fotku a nedávnou aktivitu včetně alespoň jednoho příspěvku.

Ve formuláři vyberte, zda-li ověřujete stránku nebo profil. Následující návod je psán pro ověření stránky. Po vybrání možnosti „Stránka“ vyberte vaši stránku z rolovacího menu.

Krok 1: Potvrďte pravost

V prvním kroku je potřeba potvrdit pravost pomocí oficiálního dokladu totožnosti firmy, který prokazuje, že vaše stránka je spojená s veřejně známou značkou, kterou reprezentuje.

Na výběr máte několik typů dokumentů jako daňové přiznání nebo stanovy společnosti.

Krok 2: Potvrďte významnost

V tomto kroku je potřeba prokázat, že značka, kterou váš profil reprezentuje, je veřejně známá.

V sekci Kategorie je potřeba vyplnit do jaké kategorie váš profil spadá. Pokud ověřujete profil pro svou firmu, ve které prodáváte produkty nebo služby, vyberte možnost „Firma / značka / organizace“.

V sekci Země/region pak stačí vyplnit zemi, ve které je vaše firma, kterou stránka reprezentuje nejpopulárnější. Stačí začít psát název dané země a našeptávač vám ukáže možnosti pro výběr.

Další část formuláře je nepovinná. V sekci Okruh uživatelů můžete popsat lidi, kteří sledují vaší stránku, kdo jsou, co je zajímá, proč vás sledují a podobně. V sekci Známé také jako můžete vypsat všechna jména a názvy, pod kterými je vaše firma známá. Můžete zde vyplnit třeba zkratky nebo slangové označení vaší firmy nebo značky, pokud takové máte, případně doplnit názvy v jiných jazycích, pokud jsou veřejně známé a používané.

Obě tyto části vyplňovat nemusíte, ale pro zvýšení pravděpodobnosti ověření profilu je to vhodné.

Poslední část formuláře je také nepovinná. Můžete zde doplnit až 5 odkazů na články, účty na sociálních sítích a další profily, které prokážou, že vaše firma je veřejně známá. Ovšem placené nebo propagační články se nepočítají. Můžete zde doplnit i odkazy na firemní profil na Instagramu, YouTube, Linkedinu, webové stránky a další.

Teď už stačí jen kliknout na tlačítko „Poslat“, čímž odešlete vyplněný formulář a žádost o ověření firemního profilu. Ověření může trvat i několik dní nebo týdnů, takže buďte trpěliví.

Při čekání na modrou fajfku můžete dál vylepšovat váš firemní profil na Facebooku. Za zmínku stojí například aktualizace profilu, kde můžete doplnit informace o otevírací době, adresu nebo kontaktní údaje, také se zaměřte na publikování kvalitního obsahu – pravidelně zveřejňujte příspěvky, které osloví vaši cílovou skupinu. Také doporučujeme využít placenou reklamu pro větší dosah vašeho obsahu a získání nových zákazníků.

Pokud si nevíte rady se správou vašich firemních profilů na sociálních sítích, přípravou placených reklam nebo vytvářením kvalitního obsahu, napište nám nebo zavolejte a my vám s tím rádi pomůžeme.