Jaké posty dávat na firemní stránku na Facebooku?

30. 9. 2021 | Veronika Pacasová

„Na Facebooku je dnes přece každá firma, tak proč bychom nebyli my,“ proběhlo už v mnohých hlavách. Jenže když pak dojde k založení firemního profilu propagujícího značku, produkty nebo služby, přichází otázka, jaký obsah na ten Facebook postovat.

Zvolte typ sdělení

Existuje spousta možností, o čem na firemní stránce mluvit (a ještě víc možností, jak o tom mluvit). Mezi základní typy postů patří:

  1. Propagace produktu (nebo služby). Řekněte čtenářům, proč by se o vaše produkty měli zajímat a k čemu jim budou dobré.
  2. Informace o firmě. Občas není na škodu lidem svou firmu přiblížit – například popsat její filozofii a hodnoty nebo ukázat, jací lidé u vás pracují. Zákazníci pak za značkou uvidí i myšlenku a konkrétní příběh, nejen logo a výsledný produkt.
  3. Představení novinek. Kromě „stálého repertoáru“ produktů samozřejmě nezapomínejte ani na horké novinky.
  4. Zábava pro sledující. Patří sem třeba ankety. Nebo můžete vaši značku propojit se státním svátkem, mezinárodním dnem nebo třeba s ročním obdobím – vždy to ale musí se značkou nějak souviset, jinak by to bylo mlácení prázdné slámy.
  5. Vzdělání a informace pro čtenáře. Opět by vše mělo být provázané s odvětvím, ve kterém podnikáte nebo přímo s vašimi produkty.
  6. Odměna pro fanoušky. Nejčastější formou jsou soutěže, kde někoho z fanoušků potěšíte výhrou.

Promyslete si, co od příspěvků chcete

Každá značka by měla tvořit obsah prospěšný pro ni i pro čtenáře. Nezapomeňte, že s různými typy postů jednak přinášíte sledujícím rozdílné informace, ale hlavně jimi plníte různé cíle – může to být proklik na web, nákup, vyplnění formuláře, vysoký dosah nebo třeba velké zapojení fanoušků. Zpětně pak u každého postu vyhodnoťte, zda splnil vaše očekávání.

Ujasněte si také, jaké typy postů chcete dávat přímo do feedu. Některé z nich bude vhodnější dát do stories anebo je na Facebooku promovat jako dark post.

Dejte si záležet s grafikou

Všude se píše, že Instagram je vizuální médium. To je pravda. Ale ani vizuál postů na Facebooku byste rozhodně neměli odfláknout. Navíc do vizuálu pro FB můžete přidat text s nejdůležitějším sdělením, na které bude navazovat samotný text postu.

Mějte ucelenou strategii

Ani jeden post by na Facebooku neměl viset jen tak. Vždy musí mít účel. Mějte promyšlenou marketingovou strategii a publikační plán připravte pečlivě: určete si cíle a jak budete měřit a hodnotit jejich plnění.