28. 8. 2020 | Markéta Lasotová
Připravovat grafiku na sociální sítě může být někdy pěkný oříšek. Zvlášť pokud jich spravujete několik. Každá síť má na rozměry fotek a videí svoje vlastní požadavky a je potřeba jí váš vizuál přizpůsobit. A abyste nemuseli trávit hodiny hledáním ideálních rozměrů připravili jsme pro vás praktický přehled i se šablonami, které vám práci na grafice pro vaše sociální sítě ulehčí.
Ať už připravujete grafiku pro kteroukoliv síť, je dobré vyexportovat ji ve formátu .PNG. Případně .JPG. Ideálně ve velikosti do 5 MB, přestože třeba Instagram zvládá i větší rozměry, ale takhle budete mít jistotu, že vám půjde nahrát opravdu vše.
U videí jsou nejpoužívanější formáty .MP4 a MOV. S velikostí do 50 MB. Přesnější informace najdete v našem blogu Jak na videa a gify pro Facebook a Instagram.
Profilový obrázek: 200x200 px
Cover profilu:
Cover fotka je v současnosti (srpen 2020) největší záludnost při přípravě grafiky, pro Facebook, na kterou můžete narazit. Záleží totiž na tom, jestli už váš profil prošel změnou vzhledu nebo stále používáte starší verzi. Podle toho tedy platí následující. U starého designu se obrázek mění podle toho, jestli se na něj díváte na desktopu nebo na mobilu. Pro desktop se rozměr ukazuje jako 820x312 px, zatímco pro mobily je to 640x360 px. Z toho tedy vyplývá, že vhodná grafika by měla mít velikost 820x360 px. Musíte si, ale dát pozor na ochranné zóny, které jsou 90 px z pravé i levé strany a 25 px od spodního a horního okraje.
V případě, že už disponujete novější verzí vzhledu Facebooku, pak vás rozdíl mezi desktopem a mobilem trápit nemusí, protože ten v podstatě zmizel. Obrázek má tak jednotnou velikost 940x352 px. Na co si, ale musíte dát pozor jsou zaoblené spodní okraje, stín a lehký překryv grafiky profilovým obrázkem. Tím pádem je ideální při přípravě myslet na ochrannou zónu od spodního okraje minimálně 50 px.
Cover události: 1920x1080 px, 16:9
Cover pro skupinu: 1640x922 px, ochranná zóna 100 px od spodního okraje
Post:
Náhledový obrázek odkazu: 500x261 px
Stories: 1080x1920 px, 9:16, ochranná zóna 150px od spodního a horního okraj
Obrázek do PPC reklamy:
Video post:
max. 4 GB
.MP4,.MOV
min. 3 s, max. 240 min.
max. 30 fps
Cover video (20–90 s):
FB Stories:
1080x1920 px, 9:16, ochranná zóna 150 px od spodního a horního okraje
max. 4 GB
.MP4
15 s
max. 30 fps
Profilový obrázek: 110x110 px
Post:
Stories: 1080x1920 px, 9:16, ochranná zóna 150px od spodního a horního okraje
Výběry: 1080x1920 px, 9:16, ochranná zóna 150px od spodního a horního okraje
IGTV Cover fotka: 420x654 px, 1:1,55
Video post:
max. 4 GB
.MP4
3–60 s
max. 30 fps
IG Stories:
1080x1920 px, 9:16, ochranná zóna 150 px od spodního a horního okraje
max. 4 GB
.MP4
15 s
max. 30 fps
IGTV Video:
1080x1920 px, 9:16, ochranná zóna 150 px od spodního a horního okraje
do 10 min max. 650 MB
10–60 min max. 3,6 GB
.MP4
60 s až 60 min
max. 30 fps
IG TV Video náhled ve feedu: 1080x1350, 4:5
Profilový obrázek: 400x400 px
Header: 1500x500 px, ochranné zóny podle překryvu profilového obrázku (100 px od spodního okraje)
Post: 1200x675. 16:9, max. 5 MB
Video post:
1920x1080, 16:9
max. 1 GB
.MP4, .MOV
15 s až 2 min a 20 s
max. 30 fps
Firemní profilový obrázek: 300x3000 px, max. 4 MB
Cover fotka: 1192x220 px, max. 4MB
Post: 1200x628 px
Video post:
1920x1080, 16:9
max. 1 GB
.MP4, .AVI, .MKV
3 s až 10 min
max. 30 fps
Nejste si jistí, jestli pro svoje sítě používáte správnou grafiku? Kontaktujte nás a my vám rádi poradíme.