Mějte správnou délku textů na sítích i v e-mailingu

31. 3. 2023 | Veronika Pacasová

Neztraťte čtenáře svých marketingových textů jen proto, že se jim nezobrazily celé texty a oni se nedozvěděli pointu. Na Facebooku nebo v náhledu e-mailu ve schránce se totiž část textu může schovat za “zobrazit více” nebo se nezobrazí vůbec. A to ve chvíli, kdy přesáhnete doporučený počet znaků.

Jenže kdo si všechny ty doporučené limity znaků má pamatovat? Proto je tu tenhle mini tahák. Připomeňte si, kolik znaků má mít text, nadpis nebo popisek příspěvku a kolik e-mailový předmět nebo preheader.

E-mailing

Předmět: 40 až 50 znaků
Preheader: 85 až 100 znaků

Předmět zásadně ovlivňuje to, zda lidé e-mail otevřou. Měl by být úderný a lákat k prokliknutí. Nemějte ho proto delší jak 50 znaků. Ideální je, když se vejde do 40 znaků.

Preheader je skvělým místem pro doplnění informace z předmětu a měli byste ho využívat pro podpoření zájmu. Pokud preheader nevyplníte, načte se vám do něj úvodní text z obsahu e-mailu.

Facebook

Single Ads (obrázek i video)

text příspěvku: 125 znaků
nadpis: 27 znaků
popisek: 27 znaků

U reklamy s obrázkem nebo videem se většina lidí nejdřív zaměří na vizuál a pak až na texty okolo. Abyste jejich pozornost přitáhli co nejdřív, můžete do vizuálu umístit text. Měl by zaujmout nebo sdělit nejdůležitější informaci z příspěvku.

Před pár lety platilo, že Facebook penalizoval reklamu, která měla v ploše vizuálu přes 20 % textu. To sice už neplatí, ale i tak jsou podle Facebooku většinou úspěšnější vizuály s méně než 20 % textu. Ideální je otestovat, co vám bude lépe fungovat.

Text příspěvku by se měl vejít do 125 znaků. Délku sice můžete přetáhnout, ale pak se další část textu schová pod rozbalovací “zobrazit víc” a na to už lidé nemusí klikat = tzn. může jim uniknout pointa.

Zdroj: FB Cinema City + facebook.com

Carousel ads

text příspěvku: 125 znaků
nadpis: 32 znaků
popisek: 18 znaků

Díky Carousel ads (2 až 10 obrázků) můžete představit své produkty, vyprávět příběh nebo vyjmenovat benefity pro uchazeče o práci. Každý obrázek může mít nadpis a popisek.

Zdroj: Ontex

Lead Ads

Lead Ads reklama je ideální pro sběr kontaktů, můžete ji využívat třeba pro HR účely. Počet znaků u nadpisu a popisku je tady o něco vyšší.

text příspěvku: 125 znaků
nadpis: 40 znaků
popisek: 30 znaků

Přímo ve formuláři pak většinou vytváříte 4 stránky:

  1. strana - úvod
    Titulek: 60 znaků
    Popisek: není omezen
  2. strana - otázky
    Počet znaků tady není omezen.
  3. strana - zásady ochrany osobních údajů atd.
    Počet znaků tady není omezen.
  4. strana - poděkování a rozloučení
    Titulek: 60 znaků.
    Popisek: není omezen.

Zdroj: facebook.com

Text ve stories

Tady počet znaků omezený není. Pokud ale chcete přes stories umístit překryvný text, měl by být čitelný a maximálně o pár slovech.

Taky dbejte na to, abyste text nebo třeba samolepku neumístili do horní, dolní nebo boční ochranné zóny. Nahoře se totiž zobrazuje profilová ikona a dole se často zobrazuje kolonka “poslat zprávu” nebo třeba samolepka s výzvou k akci.

Rozměry ochranné zóny pro stories:
Horní část: 14 % (250 px)
Dolní část: 20 % (340 px)

Zdroj: facebook.com

Chtěli byste poradit s texty, obsahem a strategií nejen pro sociální sítě? Koukněte na náš web a ozvěte se. Společně probereme, co bychom pro vás mohli udělat.