12. 6. 2022 | Tom Jukl
3 snapy jsou ideální
Ve více snapech (jednotlivá okna stories) můžete odprezentovat už opravdu hodně informací. Zároveň ale mějte na paměti, že s každým snapem klesne dosah o 10–15 %. 3 snapy jsou ideální, 4 a více bychom použili opravdu výjimečně.
Rozpohybujte je!
Pokud vám to produkce nebo podklady dovolují, použijte občas videa a kombinujte je se statickými obrázky. Obejdete se ale i bez videí: nebojte se rozpohybovat jednotlivé prvky jinak statické grafiky. Dobře zvládnutá motion grafika pak uživatele zaujme, a přitom nemusí jít o nijak náročnou produkci.
Tip: video stories mají navíc téměř 2 vyšší CTR! (zdroj Socialinsider)
Mějte brand maximálně viditelný
Od prvního okamžiku by měl být viditelný váš brand. Nespoléhejte se jen na ikonku v levném horním rohu, ale jasně komunikujte kdo jste už od první chvíle.
Buďte konzistentní
S brandingem se pojí ještě jedna důležitá věc: měl by být jednotný jak v rámci jednotlivých okének stories, tak se zbytkem vaší komunikace. Zní to jako samozřejmost, ale spousta značek si toto stále neuvědomuje a bezhlavě kopírují storýčka jiných firem, aniž by jim to sedělo do vlastní vizuální identity.
Jasný účel
Stejně jako ostatní reklamy, i ty ve stories musejí mít jasný účel a další krok. Chceme, aby uživatel jen shlédl reklamu a zapamatoval si náš příběh? Chceme po něm konverzi? Odvést ho na web? Nenechte ho tápat, jasně mu to sdělte a zvolte podle toho i správně otextovaný CTA button.
Zapojte zvuk
Až 70 % uživatelů Instagramu sleduje stories se zvukem. Sedmdesát procent! Většina reklamních stories zvuk přitom vůbec nevyužívá. Pokud najdete cestu, jak zvuk zapojit, určitě ho neváhejte využít.
Bavte
Vykašlete se na prvoplánový marketing a nezapomínejte svoje uživatele bavit. Využijte stickery a nechte svoje sledující třeba hlasovat. Na podobné aktivity jsou zvyklí z organických stories svých přátel a vaše komunikace tak bude přirozenější a autentičtější.