Proč byste neměli dávat na různé sítě stejné posty

1. 9. 2020 | Petr Koubek

Různé sociální sítě mají různé publikum, různé požadavky na texty i vizuály. Svůj post byste proto měli pro každou ze sítí alespoň trochu upravit. Práce navíc se vám vrátí minimálně v lepším dosahu a větším počtu reakcí.

1. Obsah a textu postu na míru publiku

Jak připravit a napsat post na sociální sítě se můžete dočíst tady:

Je ale potřeba ho připravit pro každou sociální síť zvlášť.

Na Facebooku možná budete chtít dát těch nejdůležitějších pár slov přímo do vizuálu k postu. Na Instagramu asi spíš necháte vizuál čistý, takže to nejdůležitější musíte mít v první větě. Na Twitteru máte omezený počet znaků. Na Instagramu přidáte hastagy, které v postu na Facebooku mít nechcete. Na LinkedInu asi zvolíte trochu jinou tonalitu, ale možná i obsah. Ke kravaťákům nad třicet prostě budete mluvit jinak, než k dětem na TickTocku. Tak různá publika od vás budou chtít slyšet něco jiného.

Prostě se zamyslete, kdo na které síti je a co ho na vašem produktu bude pravděpodobně zajímat - a podle toho upravte textace svých příspěvků. Uvidíte, že často bude stačit i drobná změna.

2. Post připravte na míru síti

Už asi přibližně víte, „co“ budete říkat a jak to sepíšete. Teď si znovu vezměte každou síť zvlášť a zamyslete se „jak“ to budete říkat. Instagram je především obrázková síť, twitter naopak textová. Na LinkedInu chcete dát na první místo informace a fakta.

Možná dojdete k tomu, že se na některou síť tenhle post nehodí vůbec - a tak je to v pořádku.

Řekněme, že vaše prodejna prošla rekonstrukcí. Na Twitter dáte jasnou informaci o tom, že máte přestavěno a fotku, jak to teď u vás vypadá. Na Instagram možná dáte časosběrné video, jak rekonstrukce probíhala - video asi použijete i do Instastories. Na LinkedIn třeba zkusíte napsat blog, proč jste se rozhodli do rekonstrukce investovat, a jak se to projevilo na tržbách, nebo třeba spokojenosti zákazníků.

Vždycky mluvíte o tom samém, pokaždé ale trochu jinak podle toho, na které sociální síti zrovna mluvíte.

3. Grafiku upravte podle požadavků sítě

Každá síť má jiné požadavky na formát obrázků, nebo videa. Připravujte vizuály tak, aby šly upravit do všech potřebných formátů, nebo si totéž nafoťte víckrát.

Pěkný vizuál, který nese jasnou informaci je základ. A nechcete mít přece to nejdůležitější na fotce mimo záběr.

Všechny různé velikosti a formáty najdete třeba tady: Kompletní průvodce velikostmi fotek a videí pro sociální sítě 2020

4. Call to action přizpůsobte síti

Na každé síti budete po lidech chtít něco jiného. Ať už to bude lajk, follow, sdílet, retweetnout nebo pin. Ale i odkaz na vaše stránky bude vypadat trochu jinak - na FB a Twitteru lidé kliknout na odkaz, ale třeba na Instagramu budou muset jít na váš profil, případně swipovat.

Call to action prostě musíte upravit podle toho, na jaké síti post je. Tohle se zdá jako naprosto jasné, ale divili byste se, jak často některé firmy chtějí po lidech třeba sdílet post na Instagramu.

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

Zavřít

Zaregistrujte se a sledujte novinky a tipy ze světa online marketingu. Dostanete jako první vědět hned jak vydáme nový Ebook nebo publikujeme nový článek na blogu.


Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů
dle zákona 101/2000 sb.