Tik Tok a jeho možnosti propagace

15. 10. 2019 | Petra Vrbová

Co je vlastně Tik Tok, odkud se vzal a jaké máme možnosti ohledně propagace na Tik Toku? Většina českých marketérů, kteří o propagaci na Tik Toku psali, se o této nové sociální síti vyjádřila tak, že z ní mají smíšené pocity. Jsem na tom stejně. Ale časy se mění a propagace s ní.

Co je Tik Tok

Podle serveru oberlo.com je Tik Tok nejrychleji rostoucí sociální platformou na světě. Umožňuje vytvářet a sdílet alternativní obsah formou krátkých videí doplněných hudbou, používání filtrů aj. Fanoušci Tik Tok oceňují hlavně to, že se mohou ukázat a vyjádřit kreativní formou. TikTok se v srpnu roku 2018 spojil s dříve velice populární platformou Musical.ly, která už tehdy měla přes 100 milionů aktivních uživatelů.

Tik Tok je víc „zábavní“ platforma než life-style platforma. A právě tím se liší od ostatních sociálních sítí jako třeba Instagram nebo Facebook.

Kdo Tik Tok používá

Po celém světě má takhle aplikace už přes 500 milionů aktivních uživatelů a stala se tak 6. nejstahovanější aplikací světa. Skoro 56 % uživatelů jsou muži. Věkově se uživatelé pohybují mezi 16–24 lety. Nicméně podle výzkumu serveru DigiDay tvoří polovinu uživatelů věková skupina 13 – 24 let. Výzkum provedený společnosti E-Bezpečí v Česku dokonce uvádí, že Tik Tok používá 28 % dětí ve věku 10 – 12 let.

Tik Tok je víc „zábavní“ platforma než life-style platforma. A právě tím se liší od ostatních sociálních sítí jako třeba Instagram nebo Facebook.

Uživatelé Tik Toku tráví v prostředí téhle apky průměrně 52 minut denně. Navíc z údajů za poslední rok vyplývá, že lidé zhlédnou až 1 milion videí denně! 68 % uživatelů téhle apky se na videa dívá, kdežto 55 % uživatelů videa také tvoří a pak nahrává.

Placená propagace pro ČR

Přehled veškerých aktuálně v ČR dostupných formátů TikTok Ads, je k dispozici na této adrese: TikTok ads.

Když se podíváte na to, kolik uživatelů Tik Tok má a kolik času tam denně tráví, můžete si poměrně snadno domluvit propagaci s influencerem právě na Tik Toku. Ale pozor, spolupráce s influencery má svá pravidla, proto, aby byla propagace opravdu efektivní.

Tip! Z mých zkušeností, kdy jsem kontaktovala některé Tik Tok influencery, mimo Tik Tok mají často také zajímavou základnu fanoušků i na Instagramu. Ideálně tedy výstup využijete ve svůj prospěch na obou platformách.

Mimo spolupráce s influencery můžete točit vlastní videa s neznámou tváří a propagovat své produkty.

Pojďme s Tik Tok začít

V souvislosti s mými smíšenými pocity ohledně Tik Toku mě napadá jedná známá hláška z filmu Cimrman ležící, spící – „Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžeme udělat…“ Každá doba má své trendy. A proč nevyzkoušet spolupráci s influencery i na Tik Tok? A navíc jestli vás zajímají i trendy obecně v influencer marketingu, nezapomeňte si přečíst více o virtuálních influencerech, kteří vydělávají miliony dolarů.


Zdroje:
oberlo.com, businessofapps.com, e-bezpeci.cz, digiday.com