Tik Tok a jeho možnosti propagace

15. 10. 2019 | Petra Vrbová

Co je vlastně Tik Tok, odkud se vzal a jaké máme možnosti ohledně propagace na Tik Toku? Většina českých marketérů, kteří o propagaci na Tik Toku psali, se o této nové sociální síti vyjádřila tak, že z ní mají smíšené pocity. Jsem na tom stejně. Ale časy se mění a propagace s ní.

Co je Tik Tok

Podle serveru oberlo.com je Tik Tok nejrychleji rostoucí sociální platformou na světě. Umožňuje vytvářet a sdílet alternativní obsah formou krátkých videí doplněných hudbou, používání filtrů aj. Fanoušci Tik Tok oceňují hlavně to, že se mohou ukázat a vyjádřit kreativní formou. TikTok se v srpnu roku 2018 spojil s dříve velice populární platformou Musical.ly, která už tehdy měla přes 100 milionů aktivních uživatelů.

Tik Tok je víc „zábavní“ platforma než life-style platforma. A právě tím se liší od ostatních sociálních sítí jako třeba Instagram nebo Facebook.

Kdo Tik Tok používá

Po celém světě má takhle aplikace už přes 500 milionů aktivních uživatelů a stala se tak 6. nejstahovanější aplikací světa. Skoro 56 % uživatelů jsou muži. Věkově se uživatelé pohybují mezi 16–24 lety. Nicméně podle výzkumu serveru DigiDay tvoří polovinu uživatelů věková skupina 13 – 24 let. Výzkum provedený společnosti E-Bezpečí v Česku dokonce uvádí, že Tik Tok používá 28 % dětí ve věku 10 – 12 let.

Tik Tok je víc „zábavní“ platforma než life-style platforma. A právě tím se liší od ostatních sociálních sítí jako třeba Instagram nebo Facebook.

Uživatelé Tik Toku tráví v prostředí téhle apky průměrně 52 minut denně. Navíc z údajů za poslední rok vyplývá, že lidé zhlédnou až 1 milion videí denně! 68 % uživatelů téhle apky se na videa dívá, kdežto 55 % uživatelů videa také tvoří a pak nahrává.

Placená propagace neplatí pro ČR

Kontaktovala jsem samotný Tik Tok ohledně možností placené propagace na českém trhu a odpověď byla následující - „Currently we didn’t start monetization in Czech Republic, so which means no commercial ads would be available there.“ Zatím máme my čeští marketéři smolíka. Jaké jsou tedy možnosti?

Když se podíváte na to, kolik uživatelů Tik Tok má a kolik času tam denně tráví, můžete si poměrně snadno domluvit propagaci s influencerem právě na Tik Toku. Ale pozor, spolupráce s influencery má svá pravidla, proto, aby byla propagace opravdu efektivní.

Tip! Z mých zkušeností, kdy jsem kontaktovala některé Tik Tok influencery, mimo Tik Tok mají často také zajímavou základnu fanoušků i na Instagramu. Ideálně tedy výstup využijete ve svůj prospěch na obou platformách.

Mimo spolupráce s influencery můžete točit vlastní videa s neznámou tváří a propagovat své produkty.

Pojďme s Tik Tok začít

V souvislosti s mými smíšenými pocity ohledně Tik Toku mě napadá jedná známá hláška z filmu Cimrman ležící, spící – „Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžeme udělat…“ Každá doba má své trendy. A proč nevyzkoušet spolupráci s influencery i na Tik Tok? A navíc jestli vás zajímají i trendy obecně v influencer marketingu, nezapomeňte si přečíst více o virtuálních influencerech, kteří vydělávají miliony dolarů.


Zdroje:
oberlo.com, businessofapps.com, e-bezpeci.cz, digiday.com

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Další informace

Zavřít

Zaregistrujte se a sledujte novinky a tipy ze světa online marketingu. Dostanete jako první vědět hned jak vydáme nový Ebook nebo publikujeme nový článek na blogu.


Odesláním souhlasím se zpracováním osobních údajů
dle zákona 101/2000 sb.