TikTok ads dorazily do ČR aneb přehled reklamních formátů dostupných pro náš trh

8. 12. 2020 | Pavlína Pospíšilová

TikTok skrývá obrovský potenciál pro firmy cílící na mladé publikum, doposud ale nenabízel možnost reklamy, teď je ale vše jinak a už i na TikToku je možné inzerovat. Zajímá vás víc z oblasti marketingu na sociálních sítích? Vyzkoušejte naše online školení »

Na blogu z minulého roku najdete shrnutí o platformě jako takové a o tom, kdo se na platformě pohybuje. Snadno z něj odvodíte, jestli je tahle platforma to pravé pro vás a vaši firmu. Pokud jste si řekli, že se na TikToku pohybuje vaše cílovka, mám pro vás dobrou zprávu. V současné době jsou už některá reklamní řešení k dispozici i v České republice. A jaké reklamní formáty můžete na téhle nejrychleji rostoucí síti využít? Na to se teď podíváme.

  • Brand takeover

    Jde o reklamu v podobě až 5s videa přes celý display, které se objeví hned po spuštění aplikace uživatelem. Takže využívá moment, kdy jsou uživatelé aplikace nejvíc soustředění. Formát vám navíc zajistí 100% SOV v daný den, kdy máte formát rezervovaný. Menší nevýhodou brand takeoveru je, že nemá automaticky zapnutou hudbu daného videa.

    Ukázka formátu »

  • Top view

    Je velice podobný reklamní formát jako brand takover. Opět se videa zobrazují ihned po spuštění aplikace, videa jsou ale delší, každé může mít 5-60s. I přes minutovou rezervu TikTok doporučuje využívat 15s videa, která jsou pro TikTok platformu tradiční. Top view vám také na rozdíl od předchozího formátu zajistí i automaticky zapnutou hudbu u videa. Tenhle formát se navíc pyšní CTR 16-20 %!

    Ukázka formátu »

  • One day max

    Formát se zobrazuje ve feedu „pro tebe“. Máte u něj garantovanou pozici i počet zobrazení. Vaše reklamní video se bude v rezervovaný den zobrazovat vždy mezi 1.-5. videem ve feedu „pro tebe“.

  • Brand Premium

    Zobrazuje se taky ve feedu „pro tebe“, TikTok u něj ale garantuje jen počet zobrazení, ne pozici ve feedu. Jeho výhodou je, že ho můžete targetovat, to One day max neumí.

    Ukázka formátů in-feed ads »

Do formátů zobrazovaných ve feedu můžete zdarma přidat i interaktivní prvky. Takže sledující můžou ve vašem reklamním videu třeba hlasovat. Na výběr máte celou řadu akcí, určitě se nebojte experimentovat.

V zahraničí je navíc dostupná Hashtag challenge, na kterou si budeme muset ještě chvíli počkat, ale za zmínku určitě stojí. Jejím hlavním smyslem je interakce a sdílení souvisejícího obsahu a rozvoj virálních kampaní. Umožňuje vytvořit challenge pod příslušným hashtagem. Challenge je většinou propojena se spoluprací s influencery na TikToku, kteří ve svém videu vyzývají své fanoušky k zapojení se do challenge. Jejich videa jsou zároveň oficiálně k zobrazení přímo pod challenge. Výzvu můžete promovat skrz ads formou banneru v sekci „objevuj“. Předplatit můžete také pozici mezi ostatními výzvami.

Ukázka formátu »

Víc informací o jednotlivých formátech najdete v Business Asset Studiu.

TikTok může být novým zdrojem návštěvnosti pro váš business. Budujte své publikum a oslovte potenciální zákazníky právě na TikToku, stejně jako my společně s některými z našich klientů.


Zjistit více o službě