Tik Tok a jeho zapojení do propagace

6. 12. 2019 | Petra Vrbová

Marketingový svět se mění a my marketéři s ním. Ještě donedávna jsem vesele psala články ve formě doporučení, jak dbát na trendy, autentický a propracovaný vzhled postů na Facebooku a Instagramu. Vyzdvihovala jsem zásady pro určitou grafickou podobu postů, aby byly co nejvíc poutavé, efektivní a klik na ně stál co nejméně. A dnes? Popovídáme si o tom, jak je to s Tik Tokem, který, co se vzhledu postů týče, totálně boří jakékoli hranice.

Co si počít s Tik Tok?

Tik Tok konstantně zaznamenává globálně obrovsky rychlé tempo růstu počtu uživatelů. Právě díky této platformě se mohou malé firmy a značky za minimální budget rozšířit do dalších zemí. Server entrepreneur.com například doporučuje Tik Tok využívat zejména při propagaci módy a e-commerce.

V minulém článku jsme si blíže vysvětlili, kde se Tik Tok vzal, kdo ho používá a jaké jsou možnosti placené propagace. Pokud pořád ještě váháte, jak obsah na Tik Tok pojmout, pamatujte, že společným jmenovatelem úspěšných postů je „FUN“. Jediné, co na Tik Toku opravdu frčí jsou vtipná a kreativní videa. Hlavním smyslem Tik Toku je zábava…pokud pomineme kauzu, kdy uživatelé Tik Toku sdíleli návody na sebevraždy, mluvili o svých úzkostech, anebo si dokonce přímo ubližovali.

Jak tedy s propagací na Tik Tok začít?

  1. Sledujte trendy a točte

    Vždycky je dobré držet se trendů. Zjistěte, co je teď v džungli nevázaných uživatelů na Tik Toku „IN“.  K tomu vám stačí si projít pár videí na kartě Pro vás anebo v položce menu Objevujte. A rychle pochopíte odkud vítr vane. Na základě toho se inspirujte, co teď frčí a tvořte obsah.

    Navíc zatímco běžná produkce produktových fotek pro váš business stojí desetitisíce, tvorba videí pro Tik Tok nestojí skoro nic. Stačí video natočit na jakýkoli telefon. Na Tik Toku zkrátka vypadají i low cost videa prostě skvěle.

    TIP: přestože oficiální propagace v rámci Tik Tok pro Českou republiku není stále možná, existuje způsob, jak na Tik Toku inzerovat, a to přes AdSence. Otázkou je, jak efektivní tato reklama je. Když sjíždíte Tik Tok, všímáte si reklamy? Já bych nebyla schopná říct jednoho jediného inzerenta, které jsem mezi videi zahlédla.

  2. Zapojte do svých videí lidi

    tejně jako například na Instagramu, i na Tik Toku jsou podstatně efektivnější videa, ve kterých figurují lidé. Vystřižením kusu oficiálního produktového videa uděláte sice velkou vizuální parádu, ale na popularitě mezi uživateli Tik Toku vám to nijak zásadně nepřidá.  Lidé si pod značkou, blogem i profilem chtějí představit někoho konkrétního. Profil/značka tak snadněji nabývá na důvěryhodnosti. 

    TIP: Přímo se nabízí spolupráce s influencery. Už i na Tik Tok jich jsou mraky. Nezapomeňte si ale před začátkem spolupráce s influencerem ujasnit základní pilíře efektivní spolupráce s influencery. Navíc v dnešní době už můžete klidně nakontaktaktovat i tzv. virtuální infleuncery!  

  3. Vytvořte vlastní hlasovou stopu

    Kdo z vás kolegů marketérů byl na listopadové konferenci WebTop100, určitě jste zaregistrovali video rappera jménem Nik Tendo, který ve videu zmiňoval značku Footshop. A taky buchtu od mamky.

    Na toto konto se na Tik Tok tato zvuková stopa dostala a dnes má už 1 073 zhlédnutí. Videa v drtivé většině opravdu lidé točí s krabicemi od Footshop. Vliv na prodeje se ukazuje a je rozhodně zajímavý.

  4. Challenge sem, challenge tam, všude kam se podívám

    Rozhodně doporučuji s vaším publikem na Tik Tok komunikovat a bavit je nejen vašimi videi, ale také je doslova „zabavit“ třeba nějakou výzvou. Proto se v dnešní době nejen Tik Tok hemží různými challenges.

    Například MacDonald velice pěkně zpracoval soutěž #BigmacTikTok challenge, která běžela v Malajsii. Ještě víc mě zaujala #inmydenim challenge organizovaná mou oblíbenou značkou Guess. Hlavním smyslem bylo, aby uživatelé Tik Toku ukazovali svůj džínový styl, a to formou Transform your outfit from a mess to best-dressed! Podstatou videí bylo se z nějakého teplákového outfitu bleskem hodit do gala do džín. Mrkněte na ukázku videí.

Jak tedy začít?

Znovu je potřeba zopakovat, že Tik Tok se nehodí pro všechny druhy businessu. Vždycky mějte na paměti, že na Tik Toku je hlavně věková skupina 16 – 24 let (eventuelně 10 – 24 let). Popřemýšlejte nad tím, jak váš produkt nebo business vtipně pojmout, koho do toho zapojit a jakým způsobem točit videa tak, aby byla zábavná a populární právě pro uživatele Tik Tok.

Inspirováno: www.entrepreneur.com