Mechanika používání hashtagů na Tik Tok

9. 3. 2020 | Petra Vrbová

Tik Tok. Pro mě stále neznámá, a tak trochu neuchopitelná platforma. Nicméně, už jsem vám představila, co Tik Tok vlastně je a kdo ho používá a jak ho zapojit do propagace. V dnešním blogu se podíváme na to, jak na Tik Toku fungují hashtagy a jak najít ty správné přímo pro vás!

Proč používat hashtagy na Tik Tok

Hashtagy jsou pro sociální sítě tak důležité, jako práce se SEO na webu. Stejně jako třeba na Instagramu, správné hashtagy přinesou vám i vašemu postu vyšší počet interakcí a také větší „viditelnost“. Při použití určitých hashtagů si také můžete navýšit i počet sledujících.

Hashtagy obecně slouží pro to, abyste mohli kategorizovat publikovaný obsah. Můžete je psát pod post, do komentáře, zkrátka systém je podobný jako u Instagramu.

Jak zjistit ty nejlepší hashtagy na Tik Tok?

Jestliže si nejste jisti tím, které hashtagy bude nejefektivnější použít, zkuste generátory hashtagů, a to Seekmetrics anebo All Hashtags.

1) Seekmetrics

Stačí jen zadat téma, ke kterému chcete top hashtagy najít a Seekmetrics vám jich nabídne hned několik.

2) All Hashtags

Druhý nástroj nabízí buďto top hashtagy, nebo random výběr hashtagů, anebo live hashtagy.

Vytvořte si svůj vlastní hashtag

Zkuste zapojit svůj vlastní hashtag, který se váže k vašemu businessu, brandu nebo k vaší osobě. V mém posledním článku jsem zmiňovala třeba soutěž McDonaldu, která se schovávala pod #BigmacTikTok. Guess šel podobnou cestou a vytvořil hasthag #inmydenim. Jednalo se o výzvu, kdy uživatelé Tik Toku ukazovali svůj džínový styl. Podstatou videí bylo se z nějakého teplákového outfitu bleskem hodit do gala do džín.

Výhodou používání vlastního a tím pádem ojedinělého hashtagu je hlavně to, že můžete měřit efektivitu a zapojení tohoto hashtagu včetně promítnutí na návštěvnost vašeho profilu nebo webu. Navíc můžete na svůj hashtag navázat soutěže, challenge, komunikaci trendy témat apod.

Tip: Vyhlaste výzvu

Pamatujete si ještě šílenství s „icebucketchallenge“? Na Instagramu se k tomuhle hashtagu váže více než 700 tisíc fotek. Proč je asi tahle výzva tak populární? Lidi na videa tohoto typu koukají už jen proto, aby se podívali na zděšený výraz lidí, když se ponoří do ledové vody, nebo si ji na sebe nechají vylít. Plus ženská horní část oblečení politá vodou bývá většinou pro muže velmi atraktivní. Dalším plusem téhle výzvy bylo i to, že každý, kdo výzvu podstoupil měl nominovat další třeba 3 lidi. Takže hezky prošíříme organicky a virálně.

Když spojíte nějakou další šílenou výzvu se jménem produktu nebo společnosti, kterou třeba propagujete a ještě si k tomu vezmete influencera, můžete se dočkat solidního zásahu, interakcí i dalších videí ostatních.

Top hashtagy

Jestliže teď nemáte prostor věnovat se detailnějšímu výběru hashtagů a už prostě nutně musíte vypostovat video, nic nezkazíte evergreeny mezi hashtagy. Mezi ně patří podle serveru fastlykke.com následující:

  • #tiktok
  • #love
  • #funny
  • #memes
  • #followme
  • #cute
  • #fun
  • #music
  • #happy
  • #fashion
  • #follow
  • #musically
  • #comedy
  • #followforfollowback
  • #meme

Jestli jste zastánci nových platforem a dalších inovátorských trendů, zkuste do propagace zapojit virtuální influencery. Ať už si na kvalitu a efektivitu hashtagů potrpíte nebo ne, držím pěsti při točení videí a markeťákům přeju spousty úspěšných kampaní a challenges.

Inspirováno: fastlykke.com; chinabrands.com