Jak zvýšit engagement na sociálních sítích

15. 6. 2022 | Veronika Pacasová

Ve strategii pro Facebook a Instagram by mělo být kromě prodeje zastoupeno i budování brandu (o prodejní i brandové strategii jsme psali zde). Nikoho totiž nebaví sledovat profil, který obsahuje pouze prodejní posty. Přečtěte si, jak zvýšit engagement, který vám zvedne organický dosah a následně i vytoužené prodeje.

Engagement neznamená „lovení“ prázdných lajků

Vyšší engagement neznamená vytváření laciných clickbaitových postů za účelem získání lajků a srdíček od lidí, které jinak vůbec nezajímáte. Vyšší engagement by měl být ukazatelem, že vytvořený obsah vaše sledující zajímá, a proto budete mít větší šanci, že je budou lákat i vaše produkty a služby. Takže jak dosáhnout vyššího engagementu?

Buďte kreativní

Využívejte všechny formáty nabízené danou sociální sítí. Na Facebooku vyzkoušejte třeba Carousel, ve kterém můžete třeba vyprávět příběh výrobku nebo služby. Na Instagramu můžete z panoramatické fotky sestavit sadu stories. Nebo ve stories vytvořte vlastní samolepku a tlačítko. A rozhodně nezapomeňte na Reels.

Při přípravě postů využívejte i nejnovější funkce, které sociální sítě nabízí. Ze začátku vám to přinese menší konkurenci (hodně účtů ještě nebude novinky používat) a od sociální sítě získáte kladné body v hodnocení vašich příspěvků.

Buďte hraví

Zapojte fanoušky skrz interaktivní funkce. Tohle by měla být povinnost pro každou firmu, která to se sociálními sítěmi myslí vážně.

Na Facebooku vytvářejte ankety a nechte lidi hlasovat a komentovat, občas uspořádejte (relevantní) soutěž –vytvořte třeba gif, který budou muset soutěžící zastavit v konkrétní chvíli a poslat vám screen. Nebo vytvořte grafiku s textem, kde bude chybět slovo a nechte sledující, ať ho v komentářích doplní.

Na Instagramu využívejte ve Stories ankety, kvízy nebo otázky. Uspořádejte soutěž, kdy budou soutěžící muset vaše Stories přesdílet a něco do něj přidat.

Buďte aktivní

Testujte, co vaše sledující baví. Ptejte se, co je zajímá. Diskutujte s nimi pod příspěvky a odpovídejte na komentáře. Pokud vás označí ve Stories, přesdílejte ho a okomentujte. Vše samozřejmě vyhodnocujte.

Buďte opravdoví

Snažte se, aby fotky ve vizuálech byly důvěryhodné. Nespoléhejte se při tvorbě postů pouze na obrázky z fotobanky. Za značkou musí být vidět i lidé, kteří jsou s ní spojení. „Opravdoví“ lidé zvyšují engagement.

A když už ukazujete tváře firmy, mluvte o nich. Ukažte sledujícím, co ve firmě dělají nebo jaké jsou jejich zájmy. Pro čtenáře díky tomu nebudete anonymní značkou – získají k vám osobnější vztah.

Buďte hodnotní

Kromě střídání formátů a využívání interaktivních prvků myslete i na střídání témat. Když nebudete sledujícím dávat přidanou hodnotu (jako jsou informace, legrace, zajímavosti, odpovědi na nejčastější otázky), přijdete o ně. Jaké posty dávat na firemní stránku zjistíte v jednom z našich dřívějších článků.

Nepostujte každý den, pokud nemáte pro každý příspěvek relevantní obsah. Postovat stačí párkrát týdně.

Sociální sítě jsou náš druhý domov

Potřebujete vytunit sociální sítě nebo získat nové nápady? Rádi vám přineseme čerstvý vítr do plachet. Prostudujte nabídku našich služeb od kreativy na sociálních sítích až po placenou reklamu.